۰

پاکستان ۲۷ تروریست را به افغانستان تحویل داد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان دریک پیام توییتری از تحویل ۲۷ تروریست وابسته به طالبان و شبکه حقانی به مقامات امنیتی افغانستان خبرداد.
کد خبر: ۱۵۷۲۳۷
۰۹:۲۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان دریک پیام توییتری از تحویل ۲۷ تروریست وابسته به طالبان و شبکه حقانی به مقامات امنیتی افغانستان خبرداد.

 «محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پیام توییتری خود از تحویل ۲۷ تروریست وابسته به طالبان و شبکه حقانی به مقامات امنیتی افغانستان خبرداد.

وی در ادامه این پیام افزود: پاکستان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از استفاده از خاک این کشور توسط تروریست‌ها علیه افغانستان به کار خواهد برد.

به گزارش دیلی اکسپرس، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تأکید کرد: تروریست‌های طالبان و شبکه حقانی در نوامبر سال ۲۰۱۷ به افغانستان تحویل داده شدند.

محمد فیصل گفت: پاکستان برای مبارزه با تروریسم متحمل ۱۲۳ میلیارد دلار خسارت در بخش اقتصادی شده است.
وی افزود: در این راه بیش از ۷۵ هزار تن از مردم عادی و ۶ هزار تن از نظامیان پاکستانی، جانشان را فدا کردند.

تروریست‌های شبکه حقانی و طالبان بعد از سفر قمر‌جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان به افغانستان که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ انجام شد به این کشور تحویل داده شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان توضیح نداد که چرا موضوع تحویل داده شدن تروریست‌ها به افغانستان را فاش کرده است، اما به نظر می‌رسد دولت سعی دارد صداقت خود را در مبارزه با تروریسم نشان دهد و ثابت کند که نقش خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

یک مقام پاکستانی در این زمینه گفت: افغانستان به خوبی از حسن نیت پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم با خبر است، اما متهم کردن این کشور درباره حمایت از شبه‌نظامیان را ادامه می‌دهد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مذاکره با طالبان را رد کرد و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

اشرف غنی اعلام کرد باید با جنگ علیه طالبان آن‌ها را شکست بدهیم.

از یک سو آمریکا و افغانستان خواهان جنگ با طالبان هستند و از طرف دیگر پاکستان به دنبال مذاکره با این گروه است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: