۰

زمان آغاز اعزام کاروان های نوروزی اعلام شد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تاریخ اعزام جاماندگان از عتبات تا مشخص شدن وضعیت ایرلاین فرودگاه‌های کشور مشخص نیست اما در اولین فرصت این زائران اعزام می شوند.
کد خبر: ۱۵۷۱۸۱
۱۱:۵۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تاریخ اعزام جاماندگان از عتبات تا مشخص شدن وضعیت ایرلاین فرودگاه‌های کشور مشخص نیست اما در اولین فرصت این زائران اعزام می شوند.
                         
مرتضی آقایی در خصوص تأثیر شرایط جوی آب و هوا در اعزام زائران به عتبات گفت: در حال حاضر بعد از گذشت یک روز از لغو پرواز‌های اعزامی به عتبات بر طبق برنامه ریزی‌های انجام شده اعزام کاروان‌ها در ساعت و روز مقرر انجام می‌شود. این در حالی است که بعد از گذشت یک روز از لغو اعزام کاروان‌ها، در روز دوشنبه اعزام‌ها به طور مجدد آغاز شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: درحال حاضر وضعیت اعزام جاماندگان از سفر عتبات تا مشخص شدن وضعیت ایرلاین فرودگاه‌های کشور مشخص نیست چرا که وضعیت فرودگاه‌ها به طور کامل عملیاتی نشده و برای پرواز‌های جایگزین دچار مشکل هستیم. بنابراین تا تثبیت شرایط هواپیما‌های جایگزین نمی‌توان تاریخ دقیقی برای اعزام پرواز‌های لغو شده اعلام کرد اما در اولین فرصت نسبت به این امر اقدام خواهد شد.

آقایی در خصوص آغاز ثبت نام‌های مربوط به عتبات در ایام نوروز عنوان کرد: ثبت نام کاروان‌های اعزامی عتبات از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه انجام می‌شود در این دوره متقاضیان قبل از ثبت نام درکاروان‌ها در سایت www.atabat.haj.ir نام نویسی کرده و ملزم به دریافت کد رهگیری هستند.

وی در ادامه اذعان داشت: اعزام زائران به عتبات عالیات از ۲۳ اسفند ماه  آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت سال آینده ادامه دارد. این درحالی است که نتایج قرعه کشی ثبت نام کنندگان در ۲۵ بهمن ماه در سامانه عتبات اعلام خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: برای صدور ویزا از جانب سفارت عراق داشتن اصل گذرنامه با اعتبار حداقل ۴ ماه تا تاریخ اعزام الزامی است. براین اساس داشتن صفحه خالی برای صدور روادید درگذرنامه زائران از دیگر شرایط اعزام محسوب می‌شود.

آقایی در خصوص شرایط ثبت نام برای شرکت در سفر به عتبات درایام نوروزافزود: متقاضیان می‌توانند به دو روش ثبت نام گروهی تا هفت نفر  یا ثبت نام ۳۵ نفره اقدام کنند و پس از دریافت شماره رهگیری پیگیری‌های بعدی را از طریق شماره تلفن همراه یا ارسال پیام کوتاه انجام دهند.

وی در پایان عنوان کرد: بعد از انجام مراحل ثبت نام و اعلام نتایج قرعه کشی در سایت سازمان حج و زیارت امکان انتقال یا جایگزینی افراد دیگر به جای پذیرفته شدگان وجود ندارد.
منبع: MIZAN ONLINE
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: