۰
دیده بان حقوق شیعه:

جوامع شیعیان از ناامنی رنج می برند

در طی سال ۲۰۱۷ تعداد ۶۳۸۸ مورد حادثه اتفاق افتاده که طی آن شیعیان درسراسر جهان به دلیل باورهای مذهبی خود کشته، زخمی، بازداشت شده یا مورد آزار قرار گرفته اند. نهادهای شیعیان درسراسر جهان به طور مکرر گزارش می دهند که جامعه آنها از نداشتن امنیت رنج می برد.
کد خبر: ۱۵۷۰۳۲
۱۲:۴۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، در طی سال ۲۰۱۷ تعداد ۶۳۸۸ مورد حادثه اتفاق افتاده که طی آن شیعیان درسراسر جهان به دلیل باورهای مذهبی خود کشته، زخمی، بازداشت شده یا مورد آزار قرار گرفته اند. نهادهای شیعیان درسراسر جهان به طور مکرر گزارش می دهند که جامعه آنها از نداشتن امنیت رنج می برد.

 شیعیان پراهمیت ترین اقلیت مذهبی در جهان هستند. گرچه این گروه درصد قابل توجهی از جمعیت مسلمانان را تشکیل می دهند، اما همچنان هدف اعمال منافی حقوق بشر قرار می گیرند.

گزارش دیده بان حقوق شیعه حاکی است، در طی سال ۲۰۱۷ تعداد ۶۳۸۸ مورد حادثه درسراسر جهان اتفاق افتاده که طی آن شیعیان به دلیل باور مذهبی کشته، زخمی، بازداشت شده یا مورد آزار قرار گرفته اند. این آمار تنها شمارشی از وقایع اتفاقیه در کشورهایی است که شیعیان سهم قابل توجهی از جمعیت آن را شکل می دهند و جرات کافی برای گزارش نقض حقوق بشر علیه جامعه خود را دارند.

اقدامات ضدشیعه در هر کشور منحصربه فرد است. درکشورهایی همچون عربستان و بحرین محدودیت دولتی علیه اجتماعات شیعیان وجود دارد. در کشورهایی همچون عراق سازمان های تروریستی خودسرانه مسلمانان شیعه را هدف قرار می دهند. در کشورهای آسیایی همچون مالزی و پاکستان، سازمان های تروریستی نخستین عامل خشونت مستقیم علیه شیعیان هستند، هرچند فقدان حمایت از شیعیان و عدم پیگردی قانونی آژانس های ضدشیعه، فضایی را ایجاد نموده که سازمان های افراط گرا به راحتی می توانند عملیات خشونت بار خود را علیه شیعیان انجام دهند. اما در همه این شرایط، مساله ای که از اهمیت برخوردار است، موضوع امنیت است. نهادهای شیعیان درسراسر جهان به طور مکرر گزارش می دهند که جامعه آنها از نداشتن امنیت رنج می برد.

منبع: Shia Rights Watch
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: