۰

وزیر بهداشت داعش در ترکیه بازداشت شد

مسئولان ترکیه کفاح بشیر حسین، مسئول اداره بهداشت داعش و ۱۳ تن دیگر را در عملیاتی امنیتی در استان شانلی اورفا در جنوب این کشور بازداشت کردند.
کد خبر: ۱۵۶۸۳۹
۱۶:۰۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مسئولان ترکیه کفاح بشیر حسین، مسئول اداره بهداشت داعش و ۱۳ تن دیگر را در عملیاتی امنیتی در استان شانلی اورفا در جنوب این کشور بازداشت کردند.
نابع امنیتی اظهار داشت: این عملیات توسط تیم مبارزه با تروریسم و اداره امنیت استان شانلی اورفا انجام شده و بر اساس اطلاعاتی مبنی بر عبور گروهی از داعشی‌ها از جمله برخی فرماندهان و مسئولان آنها از سوریه به سمت اراضی ترکیه با کمک قاچاق‌چیان، اجرا شد.

آناتولی مدعی شده است: نفوذ گروه یاد شده به اراضی ترکیه با اطلاع و کمک سه گروه کرد یعنی حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک که از نظر ترکیه هر دو تروریستی محسوب می‌شوند و گروه اتحاد گروه‌های کرد انجام شد.

به گفته منابع یاد شده، نیروهای امنیتی ترکیه ۱۲ تن را که از سوریه وارد خاک ترکیه شده بودند، بازداشت کردند و دو سوری نیز که از داخل مرزهای ترکیه از آنها حمایت می‌کردند، دستگیر شدند.

به گفته منابع امنیتی ترکیه، افراد بازداشت شده شامل هفت الجزایری، دو سوری، دو عراقی، یک هلندی، یک شهروند انگلیسی مراکشی الاصل و یک مصری بودند.

کفاح بشیر حسین در جریان تحقیقات اعتراف کرد که مسئول "دیوان بهداشت" داعش (معادل وزیر بهداشت در یک دولت) و یکی از بنیانگذاران داعش است و شش تا هفت فرمانده دیگر زیر نظر او فعالیت می‌کردند.

بشیر حسین اذعان کرده که او یکی از بنیانگذاران گروه توحید و جهاد در سال ۲۰۰۴ در عراق است و در فعالیت‌های القاعده در عراق مشارکت داشته است.

مدیر امنیتی استان شانلی اورفه این فرمانده داعش و ۱۳ فرد بازداشت شده دیگر را برای تکمیل تحقیقات به دادستانی کل ارجاع داده است.

به گفته این منبع دو تن از بازداشت‌شدگان یعنی زاوییرا روز کلر، شهروند هلندی و مختار مکاوی، جزایری الاصل مقیم هلند در لیست قرمز اینترپل قرار دارند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: