۰

منازل روهینگیا‌یی‌ها در تمبرو به آتش کشیده شد

حدود ۱۰۰ منزل مسکونی متعلق به مسلمانان روهینگیا در شهر «تمبرو» واقع در نوار مرزی میانمار و بنگلادش توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد.
کد خبر: ۱۵۶۷۹۷
۱۱:۱۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، شهر «تمبرو» در مرز میان بنگلادش و میانمار، در روزگای نه چندان دور دارای ۴۰۰ منزل مسکونی متعلق به  مسلمانان روهینگیا بود که بر اثر حملات نظامی نیرهای دولتی میانمار از مردادماه سال جاری تاکنون ۳۰۰ منزل به آتش کشیده شده و تنها ۱۰۰ خانه باقی مانده است.

فیلم‌های منتشرشده از این آتش‌سوزی نشان می‌دهد که خانه‌های بسیاری در این شهر بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته است و در چنین شرایطی انتظار می‌رود که خانه‌های دیگر نیز طعمه حریق شوند.

مسلمانان روهینگیا، افراط‌گرایان بودایی را مسئول به آتش کشیده‌شدن خانه‌هایشان می‌دانند که با حمایت نیروهای محلی تاکنون بارها مسلمانان این منطقه را مورد هجوم قرار داده‌اند.

گفتنی است، دیده‌بان حقوق بشر در ۲۷ آذرماه سال جاری با بررسی تصاویر ماهواره‌ای جدید اعلام کرد که در دو ماه اخیر ۴۰ روستای متعلق به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین  در آتش سوخته‌ است.

از مردادماه سال جاری، نظامیان میانمار و شبه‌نظامیان افراطی بودایی جنایات گسترده‌ای را اعم از کشتار، تجاوز، دستگیری و آتش‌سوزی‌های گسترده علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین مرتکب شده‌اند که نتیجه آن کشته شدن شمار زیادی از مردم و فرار بیش از ۶۵۵ هزار نفر به بنگلادش بوده است
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: