۰

افزایش احساسات ضد اسلامی در استرالیا

فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا از افزایش تبعیض و تصورات کلیشه‌ای منفی علیه مسلمانان طی دو دهه اخیر در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۶۶۴
۱۳:۰۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»،  راتب جنید، رئیس فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا گفت: شکی نیست که احساسات ضد اسلامی در حال افزایش است.


وی افزود:‌ جامعه استرالیا برای اینکه بتواند این وضعیت را تصحیح کند، باید این واقعیت را بپذیرد که از ابتدای تشکیل این کشور، با تبعیض و نژادپرستی مواجه بوده است.


جنید تاکید کرد: تا زمانی که وجود نژادپرستی در استرالیا را نپذیریم، هرگز نخواهیم توانست مشکلاتی را که اقلیت‌ها به ویژه مسلمانان با آن مواجه هستند، مورد بررسی قرار دهیم و حل کنیم.


وی تصریح کرد: تا زمانی که رهبران سیاسی استرالیا به نژادپرستی دامن می‌زنند و مردم را به انجام چنین رفتاری ترغیب می‌کنند، هیچ تغییری در جو کنونی به وجود نخواهد آمد.


رییس فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا همچنین با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌ها علیه مسلمانان گفت:‌ استرالیا سیاستمدارانی دارد که در تظاهرات احزاب راست‌گرای ضداسلامی شرکت می‌کنند و با بیان دیدگاه‌های ضد اسلامی خود باعث افزایش ترس، نگرانی و هراس مسلمانان می‌شوند.


نتایج یک تحقیق در مورد اسلام‌هراسی در استرالیا توسط دانشگاه چالز استورت (Charles Sturt) در سال ۲۰۱۷، بیانگر رشد بالای اسلام‌هراسی در این کشور هم در سطح سازمانی و هم در سطح فردی بود
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: