۰

دروغ‌پردازی وزیر خارجه عربستان درباره یمن خودکشی سیاسی است

وبگاه یمنی النجم الثاقب نوشت، وزیر خارجه عربستان در بروکسل درباره یمن دروغ‌های متعددی گفت، عربستان از هیچ تلاشی برای تخریب صلح دریغ نکرده و آمریکا نیز برای فروش سلاح و احیای اقتصادش خواستار توقف جنگ یمن نیست.
کد خبر: ۱۵۶۵۶۶
۱۱:۲۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، وبگاه خبری-تحلیلی «النجم الثاقب» یمن، در گزارشی به سخنان اخیر «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان درباره یمن واکنش نشان داد.

این سایت یمنی نوشت: الجبیر سه‌شنبه گذشته در نشست خبری مشترک با همتای بلژیکی خود بار دیگر موضعی شرم‌آور در تاریخ پادشاهی عربستان ثبت کرد.

در این گزارش آمده است: هنگامی که از الجبیر درباره اوضاع فاجعه بار انسانی در یمن سوال شد او با بی‌شرمی گفت، «حوثی‌ها هستند که یمن را محاصره کرده‌اند». اگر این حرف درست باشد، ناوهای ائتلاف در سواحل یمن چه کاره هستند؟ چرا کشتی‌های حامی کمک‌های انسان دوستانه به یمن در جیبوتی لنگر می‌اندازند تا بازرسی شوند؟.

النجم الثاقب افزود: اما شلیک موشک از سوی یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که الجبیر از آن سخن گفت، اهداف نظامی، اقتصادی و راهبردی و نه غیرنظامی، داشته است. آیا تا به حال کسی شنیده که موشک‌های یمن خانه، بازار یا فردی را در عربستان و امارات هدف گرفته باشد؟

بنابراین موضوع شلیک موشک که درباره آن صحبت شد چیز بی‌اهمیتی است و نشان از عدم توانایی عربستان در دفع موشک‌های بالستیک و تاکتیکی ارتش و کمیته‌های مردمی دارد و این موشک‌ها به استراتژی بازدارنده‌ای مبدل شدند که توانست معادلات جنگ را تغییر بدهد.

اما حملات هوایی ائتلاف سعودی-آمریکایی طی گذشت سه سال از جنگ یمن از مارس 2015 با شهادت بیش از 36 هزار غیرنظامی همراه بوده که بیش از سه هزار نفر آنها کودک و دو هزار نفر دیگر زن بودند؛ علاوه بر اینکه تقریبا همه زیرساخت‌های یمن نابود شده است و این تنها بخشی از جنایات عربستان و آمریکا در یمن است، صرف نظر از بیماری‌های واگیردار از جمله وبا که ائتلاف درصدد شیوع بیشتر آن است تا از طریق آن نقشه‌های خود را عملی کرده و منافع خود را در منطقه مصون کند.

اما در خصوص گشایش بنادر یمن نیز الجبیر باید به اظهارات سازمان ملل و گزارش های طرف‌های ذیربط نظر اندازد که محاصره زمینی، دریایی و هوایی ائتلاف علیه یمن به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی قرن 21 منجر شده و بیماری‌ها و گرسنگی مردم یمن را از پای درآورده به طوری که هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان می‌دهد و دلیل آن هم تجاوز و محاصره ائتلاف سعودی است.

النجم الثاقب نوشت: در خصوص رد صلح از سوی دولت یمن در صنعا و اینکه وزیر خارجه عربستان حوثی‌ها را به مخالفت با 70 توافق از مارس 2015 متهم کرد، باید بگوییم احزاب ملی یمن به ژنو، کویت، عُمان و ظهران (عربستان) رفتند تا جنگ را متوقف کنند اما آمریکا و عربستان دست از هیچ تلاشی برای کارشکنی در برقراری صلح و توقف جنگ برنداشتند و دلیل آن هم چندین چیز است که مهم‌ترین آن فروش سلاح و احیای اقتصاد آمریکا و غرب به زیان یمن و ملت آن است علاوه بر اینکه می‌خواهند یمن را مثل قبل سرسپرده خود کنند.

در این گزارش آمده است: همه پیشنهادها و گزینه‌های مطرح از سوی سازمان ملل که «اسماعیل ولید الشیخ»، فرستاده ویژه آن به یمن ارائه داده بود از جمله قطعنامه 2216 و تحویل سلاح به طرفی سوم در راستای منافع آمریکا، کشورهای غربی و صهیونیست هاست بیشتر از اینکه منافع یمن و ملت آن را مد نظر بگیرد چون در مذاکرات پیشین تصمیم گیرنده اصلی آمریکا و نه ریاض و حکام آن بودند.

درباره حرف الجبیر که گفت عربستان بیشترین کمک‌ها را به یمن کرده باید جواب داد منظور او چه کمک‌هایی است آیا همان پول‌های هنگفتی است که بین مزدوران و منافقانشان پخش کرد تا خون یمنی‌ها را بریزند یا کمک‌هایی که به آمریکا، انگلیس و فرانسه داد تا بر سر یمنی‌ها بمب و موشک بریزد علاوه بر اینکه مردم یمن هیچ کمکی از دشمن سعودی جز توقف جنگ و رفع کامل محاصره نمی‌خواهند.

النجم الثاقب تاکید کرد: حرف دیگر این مرد حیله‌گر که بیشتر به یک شوخی شبیه است این بود که جمعیت حوثی‌ها را 50 هزار نفر خواند او باید به نگاهی به خیابان‌های یمن در مراسم جشن سالگرد انقلاب یمن اندازد و یا نگاهی به مبارزان در جبهه‌های داخلی و خارجی اندازد و ببیند چگونه ارتش و کمیته‌های مردمی  بزرگ‌ترین برگه آنها یعنی علی عبدالله صالح خیانتکار را از میان برداشتند آیا تنها 50 هزار نفر قادرند در برابر مستکبران ایستادگی کرده و طی بیش از هزار روز از آغاز تجاوز با هفده کشور روبرو شوند؟.

در این گزارش آمده است: عربستان همچنین ایران و حزب الله را به همکاری در عملیات شلیک موشک انصارالله و قاچاق موشک برای آنها متهم کرد اما تا به امروز آمریکا و متحدانش به رغم در اختیار داشتن مدرن‌ترین فناوری‌ها و ماهواره‌ها نتوانستند دخالت ایران و حزب الله در یمن را ثابت کنند و بارها تلاش کردند موشک برکان 2 را به واشنگتن ببرند تا در آنجا بررسی کنند که آیا این موشک ایرانی است کما اینکه بسیاری از تلاش‌های آمریکا و عربستان برای کم اهمیت خواندن پیروزی‌های یمنی‌ها در میادین نبرد به شکست انجامیده است.

الجبیر همچنین دولت صنعا را به سربازگیری از بین کودکان و اعزام آنها به میادین جنگ متهم کرده و ادعا کرد که این موضوع قلب او را به درد آورده آری سربازگیری کودکان برایت دردناک است اما کشتار زنان و کودکان در حملات روزمره ائتلاف سعودی دلت را مملو از شادی می‌کند و هر حمله جنگنده‌های سعودی همچون تقدیم سبد گلی به آنهاست؟.

در پایان باید به الجبیر و حکومت ریاض بگوییم که حرف‌هایش در بروکسل بی معنا و دروغ است و هیچ انسان و آزاده‌ای در جهان عربی و غربی او را باور نمی‌کند کما اینکه ظرف سه سال گذشته در اشغال صنعا ناکام ماندند شما هر چقدر در بوق‌های رسانه‌ای شکست خورده خود فریاد بزنید اما رسانه‌هایی آزاد و صادق شما را رسوا خواهد کرد و الجبیر هم با اظهارات خود دست به خودکشی سیاسی زده است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: