۱

رباخواری بانکها مردم را بیچاره کرده است

«آیت الله سبحانی» صبح امروز در درس خارج خود گفتند: اقدام های غیرعقلانی و نادرست مشکلات کشور را حل نمی کند جمهوری اسلامی نعمتی است که خداوند به مردم ایران عطا فرموده است که باید قدر آن را بدانیم و اگر شکرگذار باشیم این نعمت بیشتر می شود.
کد خبر: ۱۵۵۴۹۸
۱۰:۵۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، «آیت الله سبحانی» صبح امروز - چهارشنبه 13 دی ماه - در درس خارج خود گفتند: اقدام های غیرعقلانی و نادرست مشکلات کشور را حل نمی کند جمهوری اسلامی نعمتی است که خداوند به مردم ایران عطا فرموده است که باید قدر آن را بدانیم و اگر شکرگذار باشیم این نعمت بیشتر می شود.

معظم له به مشکلات و ضعف های کشور قبل از انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کردند: شما آن دوران را ندیده اید، در آن دوران برگزاری چنین کلاس های درس، نشر کتاب و این گونه آبادانی شهرها ممکن نبود. بنده 25 ساله بودم که به قم که مانند دهکده ای بود آمدم، تا قبل از پیروزی انقلاب این شهر تغییری نداشت، اما ببینید پس از پیروزی انقلاب اسلامی چقدر فرق کرده و اوضاع متفاوت شده است.

ایشان با بیان این که مسئولان مشکلات را به تدریج حل کنند، تصریح کردند: اصولا دولت بی مشکل در دنیا نیست، اداره یک مملکت هرروز یک پیشامد دارد، البته باید پیشامدها را نیز حل کنند.کشور آنچنان نیست که ریلی باشد و قطار در این ریل راه بیفتد و ترمز نکند، حتما در زندگی فردی و اجتماعی مشکل پیش می آید اما باید عاقلانه آن را حل کرد.

مرجع عالیقدر با تاکید برحل مشکلات معیشتی، درآمد و اشتغال مردم، گفتند: در این راستا دولت باید جلوی رباخواری بانک ها را بگیرد که مردم را بیچاره کرده است؛ چه کسی می تواند در این کشور 30 درصد سود بدهد و خودش هم متنفع باشد؟ فرد ورشکست می شود و به زندان می رود، درحالی که بانک باید نگهبان و حافظ مال مردم باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بیان کردند: از سوی دیگر دولت باید جلوی این واردات بی حد و حساب را بگیرد که اگر این چنین شود کارخانه ها راه می افتد، جوانان کار می کنند و بسیاری از مشکلات حل می شود.

«آیت الله سبحانی» افزودند: به زنان نیز باید در خانه کار داد تا هم شغلی داشته باشند و هم به تربیت فرزندان بپردازند؛ لازم نیست همه زنان پشت میز کار کنند و از سوی دیگر ممکن نیست برای تمام زنان و مردان جامعه شغل ایجاد نمود.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
درود برايت ال... سبحاني زنده باد