۲۰

آیت الله منتظری زیرک بود یا ساده لوح ؟

کد خبر: ۱۵۳۴۷۵
۰۹:۱۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶
آیت الله منتظری زیرک بود یا ساده لوح ؟
بخاطر برخی اقدامات سیاسی، عده ای آیت الله حسینعلی منتظری را فردی ساده لوح و بی ادبان شیخ ساده لوح خطاب میکردند حال این سوال مطرح است هفته ی وحدت  را که  وی نامگذاری نمود را هم میتوان از مصادیق ساده لوحی ایشان عنوان نمود یا همان داستان معروف یک بام و دو هواست ؟!

خارج از همه ی این حرف ها به نظرم مرحوم  آیت الله منتظری  هفته وحدت  را با هدف خیرخواهی برای کشور و مسلمین مطرح ولی نتوانست آن را در قالب و چارچوب مدون و صحیح به جامعه ارائه دهد و مردم  عامی که قدرت تشخیص بالایی ندارند تصور کردند با نامگذاری هفته ای به نام وحدت اختلافات عقیدتی بین شیعیان و پیروان مکتب سقیفه که بیش از هزار سال وجود داشته است طی معجزه ای و تنها با یک نامگذاری حل شد !

نتیجه بی فکری ها این شد که اکنون جمعی از شیعیان خنثی شده میگویند :  حالا چه فرقی میکند علی [ علیه السلام ] خلیفه اول بوده باشد یا ابوبکر و....؟! عده ای هم میگویند اگر عمر بن خطاب نبود ما ایرانی ها مسلمان نمیشدیم و ما مدیون خلیفه ی دوم هستیم ! مع الاسف از این جمله های قصار بی مغز بسیار به گوش میرسد  و همه ی این نا صوابی ها به روح کسانی خواهد رسید که فکر نا پخته ای را به آذهان کم مطالعه  تزریق کردند آنهم با  تریبون هایی که روزی آرزو میکردیم از شاه مخلوع بگیریم و با آن تبلیغ مذهب جعفری کنیم !

کم نیستند اقداماتی که ما بدون فکر و تأمل انجام میدهیم  و نتیجه آن، وضعیت کنونی کشور است که میتوانست خیلی بهتر از این باشد .
ای کاش مثل جناب شتر، دور نگر بودیم .
 پر واضح است وحدت سیاسی بین مسلمین و بعضا با غیر مسلمین یک نیاز و یک حرکت استراتژیک است ولی این مدل وحدت گشادی که ما بدون چارچوب در جامعه راه انداختیم  تنها منجر به خنثی شدن عقاید شیعی و خون به دل کردن اهل بیت علیهم السلام گردیده است .
باشد تا خدای محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) ما را ببخشد.


کانال شخصی مسعود بحرینی در تلگرام : عضو شوید
مسعود بحرینی                
مدیر موسسه راهبردی گفتمان جهانی انتظار
مدیر مسئول خبرگزاری شیعه نیوز    

آیت الله منتظری زیرک بود یا ساده لوح ؟
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
دست مریزاد
رستم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
خدارحمت کند ایت الله منتظری را مجتهد شیعه بود/
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
شیخ آدم ساده لوحی نبوده او در سیاست بازی نمی کرد به همین علت تاریخ به نفع او قضاوت خواهد کرد بقیه در سیاست دنبال بازی نه دین محوری بوده وهستند ونتیجه کار آن ها جز خسارت برای اسلام چیز دیگری نخواهد بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
با سلام خیلی زیرک بود خدا می داند باز خدا می داند در مورد مهدی هاشمی چه نظری داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
با سلام
چرا انهائی که از مهدی هاشمی قاتل ایت الله شمش ابادی میگویند را نمی نویسید .
عبدلحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
سلام-آیا این سخن که اعلام جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس پیشنهاد ایشان به امام خمینی (ره) بوده حقیقت دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
فقط میشود گفت اگر منتظری ساده لوح بود شخص شما با این مقاله تان خیلی ....
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
اولين فرد، امام خميني بود كه ايشون رو در آخرين نامه خود ساده لوح خطاب كرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
اولين كسي كه او را ساده و ساده لوح مي دانست . پسر شهيدش محمد منتظري بود كه گفته بود چون پدرم آدم ساده لوح و زودباوري است اگر عمر كنم كاري مي كنم كه نگذارم اول گول بخورد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
احسنت بر شما / امیدوارم شیعه بیش از این هضم نشود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
جناب بحرینی ، عمر نقش ترمز را در اسلام ایرانیان ایفا کرد چرا که بر اساس تاریخ دستور داد از ایرانیان اسلام پذیرفته نشود و افزود که ایرانیان مجوسند و برای فرار از جزیه مسلمان می شوند .
جناب بحرینی اگر صفحه ای در این زمینه باز کنید و از کارشناسان دعوت کنید تنها در همین زمینه به ارائه نظرات بپردازند بسیار مفید است چرا که بسیاری این را نمی دانند و تصور می کنند کشور گشائی عمر برای نشر اسلام بوده در حالیکه برای توسعه سلطنت و در آمد زائی و نفی رقیب به کشور گشائی دست زده است
عبذالحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
سلام-نه این دقیق نیست کس دیگر هم به جای عمر خلیفه می شد به امپراطوری ساسانیان حمله می کردند احتمالا این از وصایای پیامبر اسلام (ص) بوده که ایران راتسخیر کنند و نطفه قظیه زمانی کاشته شد که شاه بی کفایت ساسانی نامه دعوت به اسلام پیامبر اسلام را با بی ادبی رد کرد و بدون شک عمر با مشورت حضرت علی(ع) و حتی راهنمائیهای تاکتیکی وی این مهم را انجام داده وخودش عرضه این کارها را نداشت ضمنا برای اینکه اعراب را تطمیع به شرکت در جنگ کنند برخی وعده هارا عمر داده چون در حیله گری او شک نباید کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
این مقاله ساده لوحی نویسنده و حامیان او را نشان می دهد که نه درک درستی از دین دارید و نه وحدت اسلامی. ساده لوحی این است که شرایط دشوار مسلمانان و پیروان مذهب اهل بیت را نفهمید.
بغو
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
ساده لوح کسی است که دیگران راساده لوح میداند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
ایشان صادق بود. وقتی می دید اوضاع با آنچه که قبلا وعده داده بودند همخوانی ندارد .....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
سلام علیکم،
خداوند متعال ان شاءالله رحمت و غفران بی شمارش را به روح پرفتوح فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری (قدّس الله نفسه الزّکیّة) نثار نماید که نه تنها ساده لوح نبود بلکه مرجعی بسیار سیّاس و زیرک هم بود. به هفته وحدتی اشاره کردید که ایشان برای همدلی بین شیعه و سنّی اعلام فرمودند و نتیجۀ غلطی گرفته اید که سبب ضعف اعتقادی در بین شیعیان شود در حالی که ایشان بارها فرمودند وحدت بین شیعه و سنّی به این معنی نیست که شیعیان سنّی و اهل سنّت شیعه شوند بلکه باید بین مشترکات دینی جمع و از هرگونه اختلاف و تفرقه افکنی پرهیز شود. معظمٌ له خود به شرح خطبۀ فدکیّۀ حضرت زهراء سلام الله علیها پرداخته و به صراحت در خصوص سقیفه و غصب خلافت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام سخن گفته اند که به نویسندۀ محترم مقاله توصیه می کنم آن را یک بارهم که شده بخوانند تا بهتر قضاوت کنند.
ضمناً آن فردی که نوشته امام خمینی (ره) فقیه عالیقدر را ساده لوح خوانده است اشتباه می کنند چرا که ملاک سخن امام نامه 8 فروردین 1368 است است نه چیز دیگری.
با تشکر و به امید درج این نظر ان شاءالله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
سلام علیکم
از درج نظری که دادم تشکر نموده و متوجه شدم بحمدلله به نظرات دیگران ولو شاید مخالفتان باشد احترام می گذارید.
ان شاءالله در راه ترویج مکتب تشیّع سرخ علوی همواره موفق و سربلند و اجرتان با اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السّلام)
التماس دعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
صرف یک نامگذاری نشانه هوش هیچکس نمیتواند باشد.بسا در موارد عدیده ای اینگونه ایده ها و نظرات حاصل تراوشات ذهنی افراد دیگری از اطرافیان میباشد که انها را با بقیه در میان میگذارند و بقیه با رضایت و حتی بدون رضایت انها این ایده را از جانب خودشان معرفی میکنند.الله اعلم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
خیلی زیرک بود
ز.ب
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
بله ايشان به فرموده حضرت امام ساده لوح بود واصلا
اين مسأله ربطى به هفته وحدت نداردبلكه ايشان دركنار حمايت از هادى هاشمى (داماد)
وبرادرش مهدى هاشمى كه بعدها به دارمجازات اويخته شد ( به اتهام قتل وهمكارى با
منافقين) وباطرفدارى اينها اب به أسياب دشمنان وبخصوص منافقان مى ريخت.عزيزانى كه نسل اول انقلاب باشند،حتمااين حوادث رابه ياددارندو ايشان عليرغم تذكرات دلسوزانه
حضرت امام دست ازحمايت ازانها برنداشت وبااينكه خودشون چندين جلدكتاب درباره
" ولايت فَقِيه " نوشته بودند، ولى خود به گواهى "رنجنامه" كه خاطرات مرحوم حاج احمداقا است، بارها با فرمان حضرت امام (ره) مخالفت كردند نه تنها دراين مسئله بلكه درسايرمسائل همانند إعدام منافقان باحضرت امام مكاتبه اى داشتند وأين كارهارا خلاف شرع ناميده اند. امام راحل وخلاف شرع نعوذ بالله . مستند مربوط به احوال ونظرات ايشان
از سيما پخش شده پيگيرى وملاحظه فرماييد.
اللهم اجعل عواقب امورنا خيراً