۰

خیز تورین ایتالیا برای تبدیل شدن به پایتخت اقتصادی اسلامی

تورین ایتالیا تلاش می کند تا استفاده از فرصتهای اقتصاد و سرمایه اسلامی به عنوان مرکز مهم اقتصادی اسلامی در سطح ملی و اروپایی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۵۱۹۳۶
۱۶:۱۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، شهر تورین ایتالیا که میزبان دوره ای نشست سالیانه اقتصادی اسلامی خواهد بود، تلاش می کند تا به پایتخت اقتصادی و سرمایه گذاری اسلامی در جنوب اروپا تبدیل شود.

بخش اقتصاد اسلامی شاهد رشد قابل ملاحظه ای در بازارهای جهانی است و این امر می تواند نقش بین المللی راهبردی را برای تورین به عنوان مرکز مهم اقتصادی اسلامی در سطح ملی و اروپایی تقویت کند و همچنین می تواند محیط حاصلخیزی برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه های جدید ایجاد کند و این شهر را به عنوان مکان بهتری برای زندگی قرار دهد .

با رسیدن ارزش جهانی اقتصاد اسلامی تا هفت تریلیون دلار با نرخ رشد بیش از 20 درصد، برخی از کشورها از جمله ایتالیا برای سرمایه گذاری و کار در اقتصاد اسلامی فعالیت می کنند تا در این زمینه فرصتهایی را فراهم کنند.فرصتها و امکانات متعددی در این حوزه وجود دارد که می توان از آنها برای دستیابی به رشد و رونق بیشتر استفاده کرد.

توجه غرب به اقتصاد اسلامی از اوایل بحران اقتصادی سال 2008 میلادی آغاز شد و سخن ها در محافل مختلف از جایگزین های اسلامی برای درمان برخی مشکلات این بحران و فعالسازی مفهوم بانکداری اسلامی و نشان دادن آن به عنوان یک الگو و وارد کردن آن در سیستم اقتصاد مالی جهانی و تاثیرات مثبت آن افزایش یافت.

اما شهر تورین، توجه به این مسئله را از اوایل بحران اقتصادی آغاز کرد و دانشگاه تورین به ویژه بخش اقتصاد و بازرگانی، با مدیریت پروفسور «پائولو بیانکونی» مرکز اروپایی مطالعات مالی اسلامی را تاسیس کرد و در این مرکز،‌گفتگو ها و نشست های علمی درباره سرمایه گذاری اسلامی به دانشجویان ارایه داده شد. همچنین سومین نشست اقتصادی اسلامی ششم و هفتم مارس ( ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه) 2017 میلادی در تورین برگزار شد . این نشست فرصت بی نظیری برای دیدار با برخی از نمایندگان شرکت های اصلی ایتالیا و پژوهشگران و استادن و مهمترین بازیگران در عرصه سرمایه گذاری و اقتصاد در سطح بین المللی بود.

شهر تورین اولین پایتخت ایتالیا در نیمه قرن 19 است که یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی ایتالیا به شمار می آید و همچنین مرکز فرهنگی مهم و ممتاز است و در زمینه فعالیت های متنوع موفق بوده است و می تواند پاسخگوی کامل نیازهای سرمایه گذاری اسلامی در همه بخش ها از جمله املاک، هنر آشپزی، بیمه، گردشگری، مراقبت های بهداشتی، بیوتکنولوژی، زیرساخت ها، امور مالی، فضا، ورزش و خودروها و... باشد.

شهر تورین براین باور است که سرمایه گذاری اسلامی ابزار مفیدی برای نزدیک شدن به جامعه اسلامی و کمک به تحقق تکامل است و می تواند سکوی جذب سرمایه گذاری در کشورهایی باشد که سرمایه گذاری اسلامی نقش مهمی برای تحقق رشد اقتصادی و ایجاد فرصت کاری در آنها بازی می کند.

 
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: