۰

پاسخ جنبش النجباء عراق به طرح پیشنهادی علیه الحشد‌ الشعبی

جنبش مقاومت النجباء به طرح پیشنهادی اعمال تحریم علیه «الحشد الشعبی» در کنگره آمریکا پاسخ داد و گفت این طرح، اقدام علیه نهاد امنیتی عراق به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۵۱۸۵۱
۱۶:۰۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، جنبش مقاومت «النجباء» عراق از گروه‌های زیر مجموعه «الحشد الشعبی»؛ یکشنبه (امروز)، جرم‌انگاری علیه نیروهای این جنبش را اقدامی علیه کلیه نیروهای امنیتی عراق دانست و اعلام کرد که منتظر پاسخ و واکنش دولت عراق به این تصمیم آمریکا است.

شنبه (دیروز)، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که در ادامه ضدیت آمریکایی‌ها با محور مقاومت در منطقه، طرحی با موضوع تحریم گروه‌های عضو «الحشد الشعبی» عراق به کنگره این کشور ارائه شده است.

«ابو وارث الموسوی» سخنگوی جنبش مقاومت «النجباء» عراق اعلام کرد که این تصمیم آمریکا، یک توطئه و دسیسه است و یک پیروزی برای داعش و کلیه سازمانهای تروریستی تحت حمایت واشنگتن به شمار می‌رود. زیرا قطعا آنها در مقابل پیروزی‌های بزرگ نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق، سکوت نمی‌کنند.

وی افزود: اگر واشنگتن یا هر طرف دیگری ما را به تروریسم متهم کند، ما نیز آنها متهم نمی‌کنیم. زیرا این اقدام یک توطئه است و آنها می‌خواهند با شکست طرح‌هایشان در عراق که آخرینش داعش بود، آتش را در منطقه شعله‌ور کنند. ما منتظر موضع‌گیری رسمی دولت علیه این تصمیم آمریکا هستیم. گروه‌های حاضر در الحشد الشعبی بخشی از نهاد امنیتی کشور به شمار می‌روند و هر تصمیمی علیه این گروه‌ها، از جمله جرم انگاری، تحریم یا ....تصمیم علیهنیروهای امنیتی عراق به شمار می‌رود.

دو عضو کنگره آمریکا، پیشنهاد اعمال تحریم‌ها علیه عصائب اهل الحق و گردانهای حزب‌الله عراق و جنبش النجباء را ارائه کرده‌اند و به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی، کنگره، لایحه تحمیل تحریمهای مرتبط با سازمانهای تروریستی علیه این گروه‌های عراقی ارائه شده است و قرار است طی نشست‌های آتی این لایه بررسی و به رای گذاشته شود.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: