۰

طراح توطئه علیه مسلمانان آمریکا دادگاهی شد

قاضی دادگاه فدرال ایالت کانزاس آمریکا درخواست وثیقه برای آزادی یکی از طراحان توطئه بمب‌گذاری مجتمع آپارتمانی مربوط به مهاجران مسلمان سومالیایی را رد و جلسه محاکمه را به اول اسفندماه سال جاری موکول کرد.
کد خبر: ۱۵۰۸۲۷
۱۵:۳۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، اریک ملگرین، قاضی دادگاه فدرال ایالت کانزاس روز جمعه (28 مهر) با اعلام اینکه گاوین رایت، تهدید بزرگ و یک خطر برای جامعه است، با درخواست وثیقه برای آزادی او تا زمان محاکمه مخالفت کرد.

وی گفت: اتهامات رایت شامل قصد انجام اقدام خشونت‌آمیز و کشتار جمعی است و شواهد نشان می‌دهد وی در طراحی اعمال خشونت‌آمیز دست داشته و قصد داشت نقشه بمب‌گذاری مجتمع مسلمانان را عملی کند.

قاضی فدرال افزود: رایت و همدستان او قصد داشتند آپارتمان مهاجران مسلمان و مسجد شهر گاردن سیتی را منفجر کنند.

وی تصریح کرد: رایت، با رفتارهای خشونت‌آمیز، نفرت خود را علیه مسلمانان نشان داده است و تلاش کرده به هر طریقی آن‌ها را بکشد.

گاوین رایت چهل و نه ساله همراه با کورتیس واینه آلن، چهل و نه ساله و پاتریک ایگون استین چهل و هفت ساله از اعضای یک گروه شبه نظامی در ایالت کانزاس در ماه اکتبر سال گذشته(مهرماه 95) به اتهام تلاش برای منفجر کردن یک مجتمع آپارتمانی محل سکونت مهاجران سومالیایی در شهر گاردن سیتی این ایالت بازداشت شدند.

آن‌ها اعضای یک گروه شبه‌نظامی موسوم به «مبارزان صلیبی» هستند و می‌گویند قصد دارند مردم را بیدار کنند.

جلسه محاکمه رایت در اول اسفند سال جاری در دادگاه برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: