۰

مسلمانان آتن نیاز فوری به یک مسجد دارند

درحالی که سال‌هاست مقامات یونانی مدعی هستند که مسجد آتن، نخستین مسجد رسمی در کشور یونان قرار است ساخته شود، اما این مسجد هنوز آماده فعالیت نیست و نیم میلیون مسلمان این کشور در زیرزمین ها و مراکز غیربهداشتی به عبادت می‌پردازند.
کد خبر: ۱۵۰۴۸۵
۰۸:۵۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»،  یک مقام اسلامی در یونان گفت که مسلمانان در آتن، به شدت نیازمند یک مسجد هستند.

ابراهیم شریف، سرپرست هیات مشاوران اقلیت ترک در تراکیه غربی و مفتی منتخب کموتینی گفت: یونان تنها کشور اروپایی است که پایتخت آن یعنی آتن فاقد مسجدی برای مسلمانان است. هم اکنون تقریبا نیم میلیون مسلمان در آتن بدون مسجد هستند. این جماعت در اماکن غیربهداشتی و زیرزمین‌ها نماز می‌خوانند و نیاز بسیار شدیدی به یک مسجد دارند.

شریف گفت: هم اکنون یک مسجد در حال ساخت است اما من زمانی آن را باور می‌کنم که با چشم خودم نماز خواندن در آن مسجد را مشاهده کنم. به نظر می‌رسد تکمیل آن سال‌های بیشتری به طول انجامد.

گفتنی است پروژه ساخت مسجد آتن، نخستین مسجد رسمی یونان از قرن 19 تاکنون ادامه داشته است و مسئولان گفته است طبق نقشه قرار است تا پایان امسال تکمیل شود.

مساجد غیررسمی در خطر بسته شدن

شریف گفت: برخی مساجد کوچک در اسکندریه، ورویا و همچنین تسالونیکا، اوروس و دیدیموتیچو وجود داشته‌اند که دولت یونان آنان را تعطیل کرده است. مردم نخست جمعیتی به راه انداخته و زیر سقف همان جا مسجدی کوچک و نمازخانه‌ای تشکیل داده‌اند که این مساجد هم بسته شده‌اند. بهانه مقامات برای تعطیل کردن این مراکز فقدان خروجی مناسب آتش نشانی اعلام شده است اما هیچ نهادی اینجا نیست که چنین استانداردهایی را حقیقتا رعایت کرده باشد و کسی کاری به آن‌ها ندارد.

شریف در ادامه گفت: بسیاری از آثار تاریخی عثمانی در یونان محکوم به ناپدید شدن هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تخریب مساجد در جزایر جنوبی رودز و کاس اشاره کرد. برای مثال مسجد چلبی سلطان محمد، مسجد 600 ساله در دیدیموتیچو چند ماه پیش دچار آتش سوزی شد. این مسجد از نظر تاریخی نخستین مسجد در بالکان است و اکنون سه ماه است که در شرایط سوخته به سر می‌برد و معلوم نیست چه پیش بیاید. ما فقط امیدواریم با کمک یونسکو یا سازمان دیگری این اثر هنری دوباره بازسازی شود.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: