۰

توزیع 4 هزار نسخه قرآن به خط بریل توسط مؤسسه قطری

مؤسسه خیریه «قطر» اعلام کرد که این مؤسسه در نظر دارد، 4 هزار نسخه قرآن به خط بریل در میان روشندلان کشورهای تونس، ترکیه، بریتانیا و مغرب توزیع کند.
کد خبر: ۱۵۰۴۶۸
۱۵:۱۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، قرآن‌های مؤسسه خیریه «قطر» به خط بریل که با نام «مصحف بصیرت» شناخته می‌شوند با همکاری یک شرکت مالزیایی از سال 2013 میلادی وارد بازار شده و دارای فهرست آیات به خط بریل، قلم الکترونیکی صوتی است که امکان انتخاب آیات و شنیدن آن را برای نابینایان فراهم می‌کند.

در این محصول قرآنی امکان شنیدن تلاوت‌های قاریان مشهور، شناخت معانی واژگان، اسباب نزول آیات و گوش دادن به متون مختلف نیز فراهم است.

مؤسسه خیریه قطر ضمن بیان اهمیت این محصول قرآنی و وجود 35 میلیون روشندل در جهان اسلام از توزیع 4 هزار نسخه از این قرآن‌ها در میان نابینایان کشورهای تونس، ترکیه، بریتانیا و مغرب خبرداد.

این موسسه افزود: به علت هزینه بالای تولید و حجم این تعداد از نابینایان، متأسفانه امکان دسترسی به این محصول برای همگان فراهم نیست.

مؤسسه خیریه «قطر» از سال 2014 میلادی تاکنون، 6 هزار نسخه قرآن به خط بریل با عنوان مصحف «بصیرة» در میان روشندلان کشورهای اندونزی، سودان، بنگلادش و قطر توزیع کرده است.

روز عصای سفید هر ساله در ۱۵ اکتبر مصادف با اغلب (23) مهر و در برخی سال ها (۲۴ مهر) به‌عنوان روز روشندلان جشن گرفته می‌شود و از دستاوردها و تلاش و همت بالای این قشر از جامعه تقدیر می‌شود/.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: