۰

حضور پرشور دسته عزاداری دانشجویان عراقی در کربلا

اساتید و دانشجویان دانشگاه های عراق با شعار «امام حسین موجب وحدت ماست» برای سید الشهدا(علیه السلام) عزاداری کردند.
کد خبر: ۱۵۰۳۳۲
۰۹:۰۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، اساتید و دانشجویان دانشگاه های عراق با شعار «امام حسین موجب وحدت ماست» با امام حسین (علیه السلام) تجدید میثاق کرده و عزاداری کردند.

روز گذشته دسته های عزاداری یکپارچه که بیش از 4000 دانشجو و 500 استاد در آن شرکت داشتند، به راه افتاد. این عزادارن به صورت گروه گروه تقسیم شده و با نامیدن هر گروه به اسم یکی از یاران امام حسین (علیه السلام)، پرچم های سیاه و عزا را به دست گرفتند و به سمت حرم حرکت کردند.

دسته های عزاداری از خیابان قبله حرم حضرت عباس (علیه السلام) حرکت کرده، وارد حرم مطهر شدند و سپس بعد از عبور از منطقه بین الحرمین شریفین به حرم امام حسین (علیه السلام) رسیدند. در حرم مراسم عزاداری برگزار شد و دسته های با شعار های حسینی بر حرکت در مسیر امام حسین (علیه السلام) و عمل به درس های عاشورا تاکید کردند.

استاد محمد حمزه الربیعی از مسؤولان دانشگاه واسط عراق گفت: امروز همچون همیشه، دسته های عزاداری یکپارچه را که در بردارنده تمامی دانشگاه ها و مؤسسات عراقی از تمامی اقشار و قومیت های دینی است، راه اندازی کردیم.

وی افزود: امروز همه زیر پرچم  اصلاح که امام حسین (علیه السلام) آن را بر افراشته است، جمع شدیم و از طریق این دسته ها و هیأت ها می خواهیم پیامی به سر تاسر جهان بدهیم  و آن اینکه عراقی ها متحد هستند و تجزیه و جدایی را نمی مپذیرند.

الربیعی ادامه داد: ما به عنوان اساتید و دانشجویان و طبقه آگاه و فرهنگی این جامعه از طریق این گردهمایی با امام حسین (علیه السلام) و برادر رشیدش حضرت ابا الفضل العباس (علیه السلام) عهد می بندیم که در راه ایشان قدم برداریم.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: