۶

دعای خیر امام جماعت مسجد الحرام برای ترامپ

امام جماعت مکه مکرّمه در حالی رییس جمهور آمریکا را منجی انسانیت معرّفی می‌کند که ترامپ بارها در اهانت به مسلمانان، اسلام را منشأ تروریسم توصیف کرده است.
کد خبر: ۱۵۰۱۵۱
۱۱:۴۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، چندی پیش و در حاشیه کنفرانسی که از سوی انجمن اسلامی در نیویورک برگزار شد، قطعه فیلمی از شیخ السدیس خطیب و امام جماعت مسجدالحرام منتشر شد که وی در این ویدیو با دعای خیر برای ترامپ! او را انسانی توصیف کرد که جهان و انسانیت را به سوی ساحل امنیت، صلح، ثبات و شکوفایی هدایت می‌کند و خواستار «توفیقات روزافزون» ترامپ شد.

سخنان تعجب برانگیز شیخ السدیدس به اینجا ختم نشد بلکه وی در ادامه ادعاهای قبلی خود تاکید کرد که عربستان، ملک سلمان و محمدبن‌سلمان ولیعهد عربستان همراه با ترامپ در مسیر خدمت به انسانیت گام برمی‌دارند. وی پس از آنکه این سه تن را در عهده‌دار انجام یک رسالت دینی و سیاسی دانست، برای موفقیت هر سه دعا کرد؛ مساله‌ای که سبب شد تا عده‌ای به او اتهام «نفاق دینی با دستاویز سیاسی» بزنند.

شیخ سدیس که در مسیر لعن، اهانت و دشنام به هر فردی از غیر آیین وهابیّت جانب افراط را پیموده است، به خوبی می‌داند آمریکا کشوری استعماری است که رژیم اشغالگر صهیونیستی را تاسیس و از آن حمایت کرده است. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز فردی به شدت تعصّبی است که همواره در سخنانش با اهانت به مسلمانان، دین مبین اسلام را منشأ تروریسم در جهان معرّفی می‌کند. ممنوعیت ساکنان کشورهای اسلامی برای ورود به خاک آمریکا نیز تنها یکی از اقدامات ضد اسلامی ترامپ است.

امام جماعت مسجد الحرام یک عالم وهابی است. علمای وهابیّت در اطاعت از تمامی تصمیمات پادشاه غلام حلقه به گوش هستند حتی اگر این تصمیم سربریدن مخالفان باشد. با این وجود دعا برای موفقیت دونالد ترامپ مساله تازه‌ای است که در نوع خود سابقه نداشته است. تا به امروز نشنیده بودیم که شیخ وهابی برای صهیونیست‌ها یا رییس جمهور آمریکا دعای خیر کند. هرچند که اسلام دعا برای مسلمان و غیر مسلمان را ممنوع نساخته لکن نباید جنایات و جرایم آمریکا و رژیم صهیونیستی را در عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین و بسیاری دیگر از مناطق مختلف جهان به دست فراموشی بسپاریم.

شیخ السدیس که به خواندن دعاهای طولانی در نمازها خصوصا نمازهای ماه رمضان ـ در برخی مواقع این دعاها یک ساعت به درازا می‌انجامد ـ  معروف است باید از خود بپرسد که چرا تا به امروز هیچ یک از دعاهای سیاسی وی مستجاب نشده است. امام جماعت مکه و سایر علمای وهابیت همواره مدّعی دعا برای وحدت امت اسلامی و نابودی کفار و مشرکین هستند اما در عمل تنها اختلاف، جنگ و درگیری، کشتار و ویرانی نصیب امت اسلامی شده است. آنها همچون طوطی‌ صفتان لعن و نفرین خود را علیه یهودیان و مسیحیان اعلام و شب و روز خود را وقف دعاها می‌کنند ولی هیچ اقدام و عمل جدّی برای نجات امت اسلامی از خود نشان نمی‌دهند.

شاید شیخ السدیس اگر ذره‌ای می‌اندیشید و نسبت به اموال هنگفتی که پادشاه عربستان برای جلب رضایت ترامپ صرف خرید سلاح از این کشور کرد، واکنش نشان می‌داد و یا در برابر شیوخ وهابی که با دریافت مبالغ نفت جنایات عربستان سعودی در عراق، بحرین، یمن و سوریه را توجیه می‌کند، موضع شفافی اتخاذ می‌کرد، امروز به عنوان شیخ منافق در میان جوامع عربی شناخته نمی‌شد اما او نیز همانند سایر علمای وهابیت مسیر مشخص موجود را طی کرده است.

هرچند که دعاهای سیاسی شیخ منافق منافع فراوان مادی را برایش به همراه آورد اما خود او نیز به خوبی می‌داند که دعاهای سیاسی نه تنها هیچ جنایتی را بی پاسخ نمی‌گذارد بلکه سبب افزایش دامنه اعتراضات و خشم مردم سعودی و سایر کشورهای اسلامی از رویکردهای مداخله جویانه ریاض در منطقه می‌شود. علما و مفتیان وهابیّت باید به خوبی بدانند که دعاهای آنان نمی‌تواند اثر جنایاتی که از سوی حاکمان سعودی در منطقه صورت می‌پذیرد را ملغی کند. شیوخ وهابیّت به زودی خواهند فهمید که «الملک یبقی بالکفر و لا یبقی بالظلم».
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
نظرات بینندگان
ناشناس
Romania
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
نطفه و لفمه به حرام !!!
صادقی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
هیچکس بخوبی خود این وهابی ها نمی تواند آنها را معرفی کند و ماهیت آنها را برملا سازد و این هم جز کار خدا نیست خداوند حکیم این دشمنان اهلبیت صلوات اله علیهم اجمعین را با دست و زبان خودشان رسوا می کند و این تفضل الهی از طرفی عنایت ویژه باری تعالی به خاندان عصمت و طهارت است از طرفی اراده الهی بر رسوا کردن منافقین و انسانهای مزوّر است نمونه اش همین رسوایی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
اگر همان گونه که شیخ می گوید قصد خدمت باشد خدا به همه توفیق بدهد ...خداوند جنایت کاران را نابود خواهد کرد از هر قوم یا مسلک یا دینی باشند.
ناشناس
United States
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
قسم میدم روی این مرد شیطان نما را از شیعیه نیوز بر دارید واقعا کراهت دارم عکس او را ببینم
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
رحمت به اون شاعری که گفت
دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید...
یاسر کوردستان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
اگه حرفای او مستند و واقعی بوده باشد او یک کافر است که با اهل کتاب ابراز دوستی نموده است