۰

وقوع بیش از پانصد مورد سوء قصد و هتک حرمت نسبت به شیعیان در سپتامبر ۲۰۱۷ +نمودار

در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ تعداد ۵۱۷ مورد هتک حرمت نسبت به شیعیان در گوشه و کنار جهان گزارش شده که از این تعداد ۱۰۰ مورد منجر به فوت، ۱۸۸ مورد منجر به جراحت و ۲۲۹ مورد بازداشت اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۱۵۰۰۴۷
۱۶:۲۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، ماه محرم امسال در اواخر ماه سپتامبر میلادی آغاز شد و لذا در این ایام عزاداری، شیعیان در نقاط مختلف جهان بیشتر در معرض آزار و تهدید قرار گرفتند.

در کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی و بحرین موج تازه ای از بازداشت ها و ممنوعیت های سفر اتفاق افتاد. افزایش اخیر سختگیری ها با برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل مرتبط است. چرا که این ممنوعیت ها تلاشی است برای محدودکردن ارائه گزارش از اقدامات ضدشیعه در این نشست.

وقوع بیش از پانصد مورد سوء قصد و هتک حرمت نسبت به شیعیان در سپتامبر ۲۰۱۷ +نمودار

در عراق و افغانستان مسیرهای رفت و آمد شیعیان و نیز اماکن مذهبی هدف حملات تروریستی قرار گرفت.

در مالزی، نیروهای دولتی ۲۰۰ دانشجوی شیعه عراقی ساکن در کوالالامپور را که برای بزرگداشت محرم مجلس به پا کرده بودند، دستگیر کرد. به لحاظ تاریخی شیعیان در مالزی از سوی دولت تحت فشار قرار دارند به طوریکه تمامی مراسم شیعیان، انتشارات و دیگر امکانات آموزشی شیعیان در این کشور ممنوع است.

در هندوستان، منابع دولتی وعده داده شده به دست شیعیان نرسیده و این مساله موجب عصبانیت ایشان گردیده چرا که شیعیان این کشور معتقد هستند دولت در خدمات رسانی آنها را فریب داده است.

آیین عزاداری محرم در هندوستان یک فعالیت چندفرهنگی و چندمذهبی محسوب می شود.

در کشور مصر، وزارت امور مذهبی همچون سال های اخیر در روز عاشورا درهای مقام راس الحسین (ع) را بسته نگاهداشت تا شیعیان نتوانند به عزاداری بپردازند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: