۰

۴ کشور اروپایی پذیرش پناهجویان را رد کردند

با وجود اقدام اروپا علیه بعضی از کشورهای اروپایی که با پذیرش سهم پناهجویان مخالفند، ۴ کشور اروپایی همچنان اعلام کردند که با قبول پناهجویان موافق نیستند.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۲
۱۰:۴۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، 4 کشور اروپایی همچنان مواضع سختی در برابراتحادیه اروپا اتخاذ کردند و اعلام کردند که حاضر به پذیرش سهم پناهجویان نیستند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در جریان نشست نخست‌وزیرهای 4 کشور در ورشو، لهستان،جمهوری چک، مجارستان و اسلوواکی اعلام کردند که سهم مورد نظر اتحادیه اروپا در پذیرش پناهجویان را نمی‌پذیرند. «روبرت فیکو» نخست‌وزیر اسلوواکی در این مورد به یکی از خبرگزاری‌های این کشور گفت: «در این مورد بحثی سنگین در گرفت.»

کمیسیون اروپا در اعتراض به اقدامات این کشور، اقدامی قضایی را آغاز کرده است و این کشورها را به کوتاهی کردن در زمینه همکاری در پذیرش پناهجویان متهم کرده است.

اتحادیه اروپا ماه گذشته به لهستان، مجارستان و جمهوری چک مهلت داده بود تا ماه ژوئن روند پذیرش مهاجران و پناهجویان را بر پایه طرح 2015 آغاز کنند و هشدار داد که در غیراین صورت مورد تحریم قرار خواهند گرفت. این نهاد اروپایی از هفته گذشته اقدام قضایی علیه این 3 کشور را آغاز کرده است.

هدف اتحادیه اروپا از اجرای این طرح، کاهش بار مسئولیت قرار گرفته بر دوش ایتالیا و یونان به عنوان اولین مقصد مهاجران محسوب می‌شود.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: