۰

جنایت قنیطره و سکوت تلخ مدعیان حقوق بشر

تروریست ها که شکست های سنگینی را در روزهای اخیر در سوریه متحمل شده اند، در یک انفجار تروریستی انتحاری در شهرک خان ارنبه استان قنیطره 7 شهروند سوری را کشته و یا زخمی کردند و این در حالی است که مظلومیت شهروندان سوری و جنایت گروه های تروریستی علیه شهروندان بی گناه این کشور همچنان در سکوت مجامع بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۳۳۰۱
۱۲:۲۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، در عملیات تروریستی خان ارنبه دو شهروند سوری کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند و خسارت هایی به شماری از خانه های شهروندان سوری وارد شد.

وقوع این حمله تروریستی درست پس از تلاش های توقف ناپذیر محور مقاومت علیه تروریسم در سوریه، از یک سو نشان دهنده ماهیت ضد انسانی گروه های تروریستی و پایبند نبودن آنها به بدیهی ترین اصول و موازین بین المللی و از سوی دیگر به روشنی گویای رویکرد متناقض مجامع بین المللی و دروغ بودن ادعاهای آنان در دفاع از حقوق بشر است.
در این اقدام ناجوانمردانه، چند شهروند سوری جان خود را از دست دادند و شماری نیز به شدت زخمی شدند، بدون آنکه مجامع بین المللی به نقض فاحش حقوق بشر از سوی جنایتکارترین مجرمان بین المللی و گروه های تروریستی که بلای جان دولت و ملت سوریه شده اند، توجه جدی داشته باشند و به ابعاد گوناگون آن بپردازند.

در حالی که اقدام جنایتکارانه علیه شهروندان بی گناه سوری به روشنی گویای ماهیت ضد انسانی و ضد حقوق بشری تروریسم منطقه ای و حامیان غربی - عربی آن در سوریه است، به نظر می رسد که سکوت تلخ مجامع بین المللی در خصوص این اقدام ضد حقوق بشری، موجب شده تا گروه های تروریستی با انجام اینگونه اقدامات علیه شهروندان بی گناه سوری، ضمن ایجاد ترس و وحشت در میان شهروندان مظلوم سوریه، همچون گذشته نقشی مخرب در روند برقراری امنیت و ثبات پایدار در این کشور ایفا کنند و به جنایات خود علیه ملت مقتدر و در عین حال مظلوم سوریه ادامه دهند.

صحنه های کشته شدن شهروندان در حملات تروریستی، حقیقتا دردآور و تاثربرانگیز است و به مثابه داغ ننگی بر پیشانی حامیان جنگ طلب تروریسم در منطقه است که بیش از شش سال است که با استفاده ابزاری از تروریسم، منافع نامشروع خود را به بهای ویرانی یک کشور و کشتار جمعی یک ملت، دنبال می کنند و از همان ابتدا شاهد سکوت تلخ مجامع بین المللی در قبال نقض فاحش حقوق بشر از سوی گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و چند کشور غربی هستیم.
حقیقت آن است که سکوت تلخ مدعیان حقوق بشر در قبال تحولات سوریه و رویکرد دوگانه و دروغین آنها در خصوص جنایت اخیر گروه های تروریستی در استان قنیطره، نشان از مظلومیت شهروندان سوری از یک سو و داستان غمناک حقوق بشر در سطح بین الملل است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: