۰

نمایش قرآن منسوب به امام علی(ع) در هند

کتابخانه «رضا(ع)» در شهر رامپور هند در ماه رمضان میزبان جمعیت زیادی از پیروان مکاتب اعتقادی و سبک‌های زندگی مختلف است که برای بازدید از نمایشگاه نسخه‌های کمیاب قرآن از جمله قرآن منسوب به امام علی(علیه السلام) به این کتابخانه می‌روند.
کد خبر: ۱۴۳۲۹۳
۱۱:۴۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، کتابخانه رضا(علیه السلام)، به خاطر داشتن مجموعه نسخ خطی کمیاب و قدیمی منطقه جنوب آسیا شهرت دارد.
این نمایشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

پروفسور سیدحسن عباس، مدیر کتابخانه رضا(علیه السلام) که مسئول برگزاری این نمایشگاه است، گفت: این اولین بار است که کتابخانه، مجموعه قرآن‌های خود را به نمایش گذاشته است.
یکی از نسخ قرآنی کتابخانه رضا نسخه‌ای است که در قرن سیزدهم توسط «یاقوت مستعصمی»، خطاط مشهور بغداد خوشنویسی شده؛ این نسخه با طلا و لاجورد گرانبها تذهیب شده است.

برخی از این نسخه‌های قرآنی از جمله قدیمی‌ترین آثار خوشنویسی هستند. یک قرآن قرن هفتمی نوشته بر روی پوست به خط کوفی منسوب به حضرت علی(علیه السلام) نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. بازدیدکنندگان برای دیدن این نسخه کمیاب قرآن صف می‌بندند.
نسخه قرآن قرن هشتم میلادی منسوب به امام جعفر صادق(ص) که به خاطر طرز نوشتن منحصربه‌فرد آن مشهور است، نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.

مظفر سلطان ترابی، میهمان ویژه کتابخانه رضا(علیه السلام) گفت: این نمایشگاه، عرضه‌ای درخشان از خوشنویسی استادانه کاتبان قرآن کریم است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: