۰

نگرانی فرانسه از طرح‌های اتحادیه اروپا درباره پناهجویان

رئیس اداره فرانسوی حفاظت از پناهندگان فرانسه، روز شنبه از طرح‌ها و تصمیم‌های اتحادیه اروپا درباره پناهجویان ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۱
۱۰:۳۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، 'پاسگال بریس' گفت که این طرح‌ها می‌توانند مشکلات بیشتری بر سر راه پناهجویان برای درخواست پناهندگی در اروپا ایجاد کنند. پاسکال بریس در این باره به مقامات اروپایی هشدار داد که پناهندگی یک حق است و نه سیاست، به همین علت سیاستمداران با این موضوع نباید برخورد سیاسی کنند.

پاسکال بریس که در گردهم‌آیی مشترک مرکز تحقیقات بین‌المللی انستیتوی علوم سیاسی پاریس و یک اندیشکده اروپایی در زمینه پناهندگی سخنرانی می‌کرد، هشدار داد: باید میان سیاست‌های مهاجرت و موضوع پناهندگی فرق قائل شد و درباره آنها رویکردی متفاوت داشت. به نظر وی، در غیر این صورت «حق پناهندگی» پایمال خواهد شد.

بریس بحث کمیسیون اتحادیه اروپا درباره ایجاد ' آژانس اروپایی پناهندگی' و انتقال صلاحیت دولت‌های اروپایی به این آژانس را مطر ح کرد و گفت: این اقدام را تحول تاریخی می‌دانم، اما از این موضوع نگرانم که این آژانس استقلال مطلق برای رسیدگی به امور پناهندگان را نداشته باشد.
وی با این حال ابراز نگرانی کرد که طرح در دست بررسی در زمینه پناهندگی در اتحادیه اروپا مشکلات بیشتری بر سر راه پناهجویان برای درخواست پناهندگی ایجاد خواهد کرد.

وی در این خصوص به توافق میان یونان و ترکیه برای اخراج پناهجویان از اروپا اشاره کرد و گفت از این موضوع نگران است که این توافق در آینده، مدلی برای اتحادیه اروپا در باره پناهجویان شود.
پاسکال بریس در ادامه افزود: در طرح‌های در دست بررسی در زمینه پناهجویان در اتحادیه اروپا، این موضوع مورد بحث قرار گرفته که اگر پناهجویی از «یک کشور ثالث امن» عبور کرده باشد، حق ارائه تقاضای پناهندگی در اروپا را نداشته باشد.
وی گفت، درباره چنین موازینی که با «حقوق پناهندگی» همخوانی ندارد، نمی‌تواند نگران نباشد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: