۰

ساخت کعبه در قزوین تکذیب شد

مدیر حج و زیارت قزوین، ساخت کعبه نمادین برای اجرای جایگزین مراسم حج در این استان را قویا تکذیب کرد و گفت:‌ پرونده شکایت علیه تکثیرکنندگان این شایعه، در محاکم دادگستری باز شده و موضوع آن درحال پیگیری است.
کد خبر: ۱۴۳۰۳۸
۱۰:۲۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، در ادامه‌ی انتشار شایعه‌هایی درباره حج، این‌بار در فضای مجازی مطلب دیگری منتشر شده با این موضوع که «حجاج قزوینی تصمیم گرفته‌اند با ساختن کعبه، مراسم حج را در مسجد امام زمان (ع) انجام دهند و پولش را صرف امور خیریه کنند. حج‌تان قبول ای مومنان خدا تا می‌توانید نشر دهید تا در همه شهرها کعبه ساخته شود».

عکسی هم ضمیمه این مطلب شده تا تاییدی بر این ادعا باشد. درحالی‌که آن تصویر، قدیمی بوده و روایت‌گر همایش آموزش زائران در شهریورماه سال ۱۳۹۳ است که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج در شهر قزوین برپا شد و ارتباطی با شرایط فعلی ندارد.

عباس کلانتری - مدیر حج و زیارت استان قزوین - با شایعه دانستن این مطلب که هدف آن گمراه کردن زائران است، به ایسنا گفت: این خبر از اساس کذب است. ما نیز علیه تکثیرکننده‌ این مطلب در فضای مجازی شکایت کردیم و موضوع در دادگستری، در حال پیگیری است.

به گفته او، تا کنون هیچ یک از زائران این استان که برای سفر حج تمتع در سال ۹۶ ثبت‌نام کرده‌اند، انصراف نداده‌اند.

مدیر حج و زیارت قزوین با بیان این‌که ۹۰ درصد واجدان شرایط حج در کاروان‌های این استان ثبت‌نام کرده‌اند و تا زمان تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ثبت‌نام از متقاضیان ادامه دارد، افزود: سهمیه حج این استان برای امسال ۱۲۵۰ نفر است که در قالب ۹ کاروان مشرف می‌شوند. ۱۰ درصد از ظرفیت این کاروان‌ها هنوز خالی است که علاوه‌بر ودیعه‌گذاران سال ۸۵، از ودیعه‌گذاران سال ۸۶ نیز دعوت شده تا برای حج امسال ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: جلسات آموزشی زائران شروع شده، معاینات پزشکی نیز بزودی آغاز می‌شود و کارهای قانونی حج نیز طبق روال در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد، فقط عده‌ای معاند که با دین مردم مشکل دارند، فرافکنی می‌کنند. آن هم در شرایطی که تمام دستگاه‌های مجری تلاش کرده‌اند حج برقرار شود.

کلانتری تاکید کرد:‌حج تعطیل‌بردار نیست. ضمن این‌که عربستان متعهد شده امنیت زائران ایرانی را تامین کند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: