۰

راحیل شریف باید از عربستان بازگردد

وزیر سابق امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد همیشه منافع دیگران را بر منافع خود ترجیح داده بنابراین چطور می‌خواهد بین قطر و عربستان میانجی‌گری کند.
کد خبر: ۱۴۲۹۸۸
۱۱:۵۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»،  «حنا ربانی‌ کهر» وزیر سابق امور خارجه پاکستان در مصاحبه با جنگ، گفت: اسلام‌آباد همیشه منافع دیگران را بر منافع خودش ترجیح داده است بنابراین چطور می‌خواهد بین قطر و عربستان میانجی‌گری کند.

وی افزود: ما باید ببینیم سیاست خارجی پاکستان در چه مسیری قرار گرفته است با سیاستگذاری مبهم نمی‌توان کاری از پیش برد.

کهر تأکید کرد: باید به فکر این موضوع باشیم که چطور کشورمان را از آسیب مناقشات بین‌المللی حفظ کنیم نه اینکه خودمان هم بخشی از اختلاف کشورهای دیگر شویم.

ربانی‌ کهر اظهار داشت: پارلمان پاکستان مشارکت در ائتلاف نظامی عربستان را رد کرد اما دولت یکجانبه در این زمینه تصمیم گرفت و به ژنرال راحیل شریف اجازه داد فرماندهی ائتلاف سعودی را بپذیرد.

وی افزود: اعزام یک ژنرال پاکستانی برای فرماندهی ائتلاف نظامی که کشورهایی مانند ایران نظر خوبی درباره آن ندارند اثرات منفی دارد و حفظ منافع ملی توجیح مناسبی برای چنین اقدام غیر دیپلماتیک نیست.

کهر گفت: تاریخ نشان می‌دهد پاکستان همیشه در راستای اهداف برخی کشورها مانند آمریکا و عربستان حرکت کرده و به خود آسیب زده است این روند نباید تکرار شود.

حنا‌ربانی‌کهر تصریح کرد: با وجود اینکه نمی‌توان ادعای عربستان برای مبارزه با تروریسم را باور کرد اما اگر هم چنین باشد ابتدا باید تروریست‌ها را در کشور خودمان ریشه‌کن کنیم.

کهر تأکید کرد: راحیل شریف بهتر است با بازگشت به پاکستان تروریسم را در کشورش ریشه‌کن کند تا اینکه بازیچه عربستان باشد.

وی افزود: زمان آن رسیده که پاکستان واقع بین باشد و در سیاست خارجی و داخلی از گذشته پند بگیرد زیرا تکرار اشتباهات مشکلی را حل نمی‌کند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: