۰

فاش شدن دخالت البغدادی در فیلیپین

رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین روز دوشنبه فاش کرد که 'ابوبکر البغدادی' سرکرده گروه تکفیری - وهابی داعش خود دستور محاصره شهر 'مراوی' در جنوب فیلیپین را که درگیری میان نیروهای دولتی و تروریست های 'مائوته' برای سه هفته گذشته در آن ادامه دارد، صادر کرده است.
کد خبر: ۱۴۲۹۱۲
۱۲:۰۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، رئیس جمهوری فیلیپین در گفت وگو با خبرنگاران در شهر 'کاگایان داورو'، اعلام کرد: 'ابوبکر البغدادی' به طور خاص دستور انجام فعالیت های تروریستی در فیلیپین را صادر کرده است.
وی با اشاره به اینکه اعمال تروریستی در مراوی، مردان، زنان و کودکان بی گناه را قربانی می کند، گفت: انتظار نداشتیم نبردها در مراوی تا این حد جدی باشد. معلوم شد که البغدادی خودش، رهبر داعش به طور خاص برای فعالیت های تروریستی در اینجا در فیلیپین دستور داده است.

دوترته پیش از این گفته بود که گروه مائوته با تفسیر افراط گرایانه از اسلام و ترویج خشونت، دارای ارتباط با داعش و 'ایسنیلون هاپیلون' تروریست تحت تعقیب رهبر تروریست ها در فیلیپین است که برقراری خلافت به اصطلاح اسلامی را تعقیب می کند.

گروه تروریستی مائوته را که برادران مائوته در فیلیپین تشکیل داده اند نیز یک گروه تروریستی مرتبط با داعش است.

به نوشته تارنمای روزنامه 'فیل استار'، وی با اعلام هشدار نیروهای نظامی و پلیس در مورد وضعیت جزیره میندانائو، اعلام حکومت نظامی را که از دوم خرداد در این جزیره اعمال شد ضروری دانست و در انتقادی شدید از منتقدان این تصمیم، آنها را 'احمق' خواند.

رئیس جمهوری فیلیپین، گفت که مجبور به اعلام حکومت نظامی در جزیره میندانائو بوده است چون 'شبه نظامیان همیشه در لانائوی شمالی و باسیلان از نیروهای دولتی فرار می کردند'.

وی گفت: آنها در حال حاضر در حال فرار هستند. باید آنها را تعقیب کرد و آنها ممکن است ترور و بمب گذاری را انتخاب کنند.

دوترته ادعا کرد که از مشکل مواد مخدر برای منحرف کردن توجه دولت به تروریست ها استفاده شده است.

وی گفت: فکر می کردیم در میندانائو، مائوته تنها بازرگانان ساده هستند، اما معلوم شد آنها مواد مخدر تولید می کردند، بنابراین دولت باید با این مشکل پریشان شود.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: