۰

کلاهبرداری از نوع نسخه‌های میلیاردی

مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: بیمه تأمین اجتماعی به شدت در حال مصرف است به طوری که در آینده بازنشستگی برای افراد نخواهیم داشت و این بیمه مانند یک بمب ساعتی هر لحظه انتظار ورشکستگی آن می رود.
کد خبر: ۱۴۲۸۷۴
۰۸:۳۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، علیرضا عبدالله‌زاده از اعمال نظارت بیشتر بر روی نسخ دارویی خبر داد و گفت: بیمه سلامت نیز همچنان مشغول نظارت بر روی بحث نسخ تجویز شده است چرا که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که فقط 3 درصد بیماران خاص که حدود 30 تا 40 هزار نفر هستند، 1500 میلیارد تومان یارانه دارو مصرف می کنند.پیداکردن این 3 درصد مانند یافتن سوزن در انبار کاه است که نظارت بر آن سخت اما همین 3 درصد بسیار هزینه‌بر شده است.

وی ادامه داد: در حال واقعی کردن ابزارهای نظارتی هستیم و به دنبال آن هستیم تا ببینیم در این چرخه تجویز دارو چه کسی مشکوک‌تر است.

عبدالله‌زاده گفت‌: در مواردی که بیمه مراجعه شده بررسی‌های خود را دنبال می‌کنیم به طوریکه در یکی از این پرونده‌ها مواجه با چند شبکه و دلال شده‌ایم مثلا پرونده‌ای را به بیمه فرستادیم و بعد از بررسی دیدیم 50 پرونده دیگر مشابه آن وجود دارد با 3 دلال کار می‌کنند و ارزش دارویی نسخه‌شان 14 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: حتی مواردی وجود داشته که یک پزشک در سال 23 هزار نسخه به ارزش 37 میلیارد نوشته است.

مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت:‌ شبکه بهداشت و درمان متشکل از بیمه، وزارت بهداشت و رفاه، باید ابزار نظارتی خود را بالا ببرند و لزوم آن هم در این است چرا که بیمه تأمین اجتماعی در حال حاضر به شدت در حال مصرف است بطوری که در آینده بازنشستگی برای افراد نخواهیم داشت و این بیمه مانند یک بمب ساعتی شده که هر لحظه انتظار ورشکستگی آن می رود.

وی گفت: قبل از طرح تحول سلامت تا سال 92، هزینه‌های درمان تأمین اجتماعی و منابع با یک سرعت و رشد حدود 20 درصدی در سال پیش می‌رفت اما به یکباره هزینه‌ها با رشد 40 درصدی منابع را دور زد.

عبدالله‌زاده گفت: این منابع مردم در تأمین اجتماعی امانت است که دارد بلعیده می‌شود و باید جلوی آن ترمزی بگیریم از یک طرف این هزینه‌ها برای همه بالا نیست و فقط برای عده‌ای سرسام ‌آور شده است.

مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه ادامه داد: باید این موارد را شناسایی کنیم اگر تقلبی است با آنها برخورد شود و یا از راه‌هایی استفاده کنیم که به طور مثال کمتر بیمار شوند.

وی گفت: نمی‌توانیم بگوییم چند درصد از پزشکان کار غیراخلاقی کرده و در این نسخه‌نویسی‌ها مشارکت دارند با این حال بیمه‌ها در حال پیگیری و شناسایی هستند به طوریکه حتی بیمه ها در برخی از استان‌ها سیستم ارجاع و پایش ایجاد کرده‌اند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: