۰

نمایشگاه قرآن حجاب را گران کرد!

امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم محصولات عفاف و حجاب به ویژه پارچه‌های چادری با قیمت‌های بالایی عرضه شده است؛ همچنین یک محصول با یک برند با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۴
۱۳:۲۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، یکی از بخش‌های پربازدید بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخش عفاف و حجاب است که هرسال برخی از بانوان خریدهای سالانه خود را در این نمایشگاه انجام می‌دهند.

امسال بخش عفاف و حجاب نمایشگاه در قسمت انتهایی شبستان قرار دارد. این بخش که غرفه‌های بسیاری به ارائه محصولات و منسوجات عفاف و حجاب می‌پردازند، پنج‌شنبه 11 خردادماه یکی از روزهای پرفروش خود را تجربه کرد.

در این بخش محصولات مختلفی از جمله چادر، روسری، ساق دست، گیره روسری و جوراب و حتی مانتو به فروش می‌رسد که عدم تطابق قیمت یک محصول در غرفه‌ای با غرفه دیگر و بالابودن قیمت‌های برخی منسوجات عفاف و حجاب موجب شده که افراد بیش از اینکه اقدام به خریداری محصول مورد نیاز کنند تنها بازدیدکننده این بخش باشند، در حالی که پیش از آغاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مسئولان از تخفیف محصولات عرضه شده در این بخش خبر داده بودند.

سارا صادقی یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه من هر سال برای خرید چادر به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌آیم؛ گفت: امسال با توجه به نزدیک بودن ایام امتحانات سعی کردم در روزهای نخست به نمایشگاه بیایم و از محصولات عرضه شده در این نمایشگاه خرید کنم اما زمانی که وارد بخش عفاف و حجاب شدم با تفاوت قیمت یک محصول با یک برند در غرفه‌های مختلف مواجه شدم و همین امر باعث شد که تاکنون خریدی از این بخش نداشته باشم.

علاوه بر این بسیاری از روسری‌های عرضه شده در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برندهای ترکیه‌ای است و غرفه‌داران نیز با افتخار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که انتظار می‌رود با عرضه محصولات داخلی تولید ملی را رواج دهد، تبلیغ روسری و سایر محصولات خارجی خود را می‌کنند. فروش محصولاتی از کشورهای ترکیه، ژاپن، اندونزی و چین آنقدر در نمایشگاه پررنگ است که جایی برای عرضه محصولات داخلی نگذاشته است.

محدثه حسینی یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که طراح و خیاط محصولات عفاف وحجاب است با اشاره به عرضه پارچه‌های بی‌کفیت در نمایشگاه گفت: وقتی وارد غرفه‌ای می‌شوی، غرفه‌داران پارچه‌های چادری با قیمت پایین را عرضه می‌کنند و بسیاری از افرادی که تخصصی در زمینه پارچه ندارند از این محصولات خریداری می‌کنند در حالی که این محصولات اصلا کیفیتی ندارد و از این قیمت عرضه شده نیز باید پایین‌تر فروخته شود؛ محصولاتی هم که به نسبت کیفیت خوبی دارند بسیار گران عرضه می‌شوند به طوری که من برای دخترم یک قواره پارچه چادر معمولی را با قیمت 180 هزار تومان خریدم در حالی که اگر مغازه‌های بیرون هم می‌خریدم همین قیمت و شاید کمتر از آن هم می‌شد، خریداری کرد.

علاوه بر این ساق‌ دست‌هایی که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود با وجود اینکه تولید داخل است اما به دلیل بالا بودن قیمت آن‌ها نسبت به مغازه‌های بیرون از نمایشگاه طرفدار چندانی ندارد و بسیاری از بازدیدکنندگان از بالابودن قیمت‌ها و نداشتن کیفیت مناسب محصولات ارائه شده در نمایشگاه گلایه دارند. جوراب‌های عرضه شده که بیشتر آن‌ها چینی هم هستند با وجود داشتن یک برند در غرفه‌‌های نمایشگاه به قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد به طوری که قیمت این محصول از 5 تا 15 تومان در هر غرفه متغیر است. گیره‌های روسری و ساق دست‌های عرضه شده در نمایشگاه امسال هم از این قاعده استثنا نیست و در هر غرفه با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود.

این اتفاق در سال گذشته نیز مشهود بود و انتظار می‌رفت مسئولان امسال با دقت و نظارت بیشتر نسبت به محصولات عرضه شده در نمایشگاه، رضایت بازدیدکنندگان را جلب کنند. امید است مسئولان بخش عفاف و حجاب بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در زمان باقی‌مانده با تذکر به غرفه‌داران از عرضه محصولات خارجی و برخی از محصولات بی‌کفیت با قیمت بالا جلوگیری کنند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: