۰

دادگاه محمد مرسی به اتهام جاسوسی برگزار می شود

دادگاه تجدید نظر برای رسیدگی به اتهام جاسوسی محمد مرسی رییس جمهوری معزول و زندانی مصر برای قطر روز شنبه در قاهره برگزار می شود.
کد خبر: ۱۴۲۳۶۴
۱۲:۰۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، دادگاه فرجام با توجه به درخواست تجدید نظر ازسوی محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر و 6 تن دیگر که به زندان و اعدام محکوم شده بودند، امروز به اتهامات آنان درخصوص پرونده جاسوسی برای قطر رسیدگی می کند.

دادگاه تجدید نظر درجلسه گذشته درگزارشی خواستار تجدید نظر و رسیدگی به اتهامات محمد مرسی، احمد عبدالعاطی، امین الصرفی، احمد عفیفی، محمد کیلینی، احمد اسماعیل ثابت و خالد حمدی و حکم زندان آنان شد.
درجلسه گذشته دادگاه جنایی قاهره مرسی را به اتهام جاسوسی برای قطر به زندان ابد و 6 تن دیگر ازجمله سه روزنامه نگار که یکی از آنها اردنی بود، به اعدام محکوم کرده بود.
در جلسه پیشین دادگاه جنایی مصر، احمد عبدالعاطی مدیر دفتر رئیس جمهوری در زمان حاکمیت مرسی و امین الصیرفی منشی ریاست جمهوری به زندان ابد و کریمه الصیرفی به 15 سال زندان محکوم شدند.
محمد محمد مُرسی، پنجمین رئیس جمهور مصر بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 حاکمیت این کشور را به دست گرفت.

او پیش از این از سال 2000 میلادی تا 2005 نمایندهٔ پارلمان بود.
محمد مُرسی در تاریخ دوازدهم تیرماه 1392 پس از ناآرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی کشور مصر پس از کودتایی به دست ارتش عزل شد.
دادگاه جنایی مصر بعد ازعزل مرسی وی را به جرم تحریک خشونت بین نیروهای امنیتی و معترضان به بیست سال زندان محکوم کرد.

وی یک ماه بعد از این حکم از سوی دادگاهی در قاهره به اتهام سازماندهی حمله به یک زندان در سال 2011 که موجب فرار هزاران زندانی ازجمله خود او بود به اعدام محکوم شد.
دادگاه جنایی قاهره در31 خرداد 1394 بار دیگر مرسی را به اتهام جاسوسی برای قطر محاکمه کرد.
مرسی همچنین به خاطر اتهامات مربوط به قتل تظاهرات کنندگان در پرونده موسوم به کاخ الاتحادیه به 20 سال زندان محکوم شده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: