۰

فعالیت 41 گروه تروریستی پاکستان در شبکه‌های اجتماعی

سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان اعلام کرد از بین 64 گروه ممنوع‌الفعالیت در این کشور 41 گروه در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند که اقدام جدی علیه این گروه‌ها صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۴۲۱۷۹
۱۰:۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان اعلام کرد از بین 64 گروه ممنوع‌الفعالیت در این کشور 41 گروه در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند که اقدام جدی علیه این گروه‌ها صورت نگرفته است.

از یک سو گروه‌هایی مانند لشکر جهنگوی، سپاه صحابه و طالبان فعالیت خود را گسترش می‌دهند و از طرف دیگر نهادهای دولتی که باید علیه فعالیت رسانه‌ای این گروه‌ها وارد عمل شوند به بهانه اینکه شکایتی در این زمینه به دست آنها نرسیده اقدامی علیه آنها انجام نمی‌دهند.

تقریبا بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از کاربران فیس بوک در پاکستان کسانی هستند که با ساختن آدرس جعلی با گروه‌های ممنوع الفعالیت همکاری می‌کنند.

دولت در ظاهر فعالیت گروه‌های افراطی را ممنوع اعلام کرده است اما در عمل آنها در رسانه‌ها، فیس بوک و اینترنت فعال هستند و بر افکار عمومی تأثیر می‌گذارند.

طبق قانون پاکستان هیچ گروه افراطی و ممنوع الفعالیت حق ندارد برای تبلیغ از رسانه،اینترنیت و فیس بوک استفاده کند.

به گزارش روزنامه جنگ، گروه اهل سنت و الجماعت (سپاه صحابه سابق) با بیش از 200 شاخه فعال‌ترین گروه در رسانه‌های پاکستان است و بعد از آن سپاه صحابه با 148 شاخه، گروه جدایی طلب (جیه سند) با 160 شاخه، گروه جدایی طلب لشکر آزادی خواه بلوچستان با 54 شاخه فعال‌ترین گروه‌ها در رسانه و اینترنت پاکستان هستند.

لشکرجهنگوی، تحریک طالبان پاکستان، تحریک طالبان سوات، گروه نفاذ شریعت محمدی، جماعت الحرار و بیش از 313 گروه متعصب و افراطی با کمک رسانه‌ها، اینترنت و فیس بوک پاکستان را تهدید می‌کنند و حتی به آموزش و مسلح کردن نیروهای خود می‌پردازند.

گروه‌های ممنوع الفعالیت در شهرهای بزرگ پاکستان از جمله کراچی، لاهور، کویته، پیشاور و ملتان از طریق اینترنت عضو گیری می‌کنند و بیشتر کاربران فیس بوک که با این گروه‌ها همکاری دارند افراد تحصیل کرده و دارای مدرک لیسانس و دکترا از دانشگاه‌های معتبر می‌باشند.

به گزارش سازمان مبارزه با تروریسم این توان وجود دارد که سایت‌ها و آدرس فیس بوک گروه‌های ممنوع الفعالیت مسدود شود اما این اقدام فقط بعد از دریافت شکایت امکان‌پذیر است.

وزارت کشور، وزارت امور خارجه، پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان فقط بعد از دریافت شکایت می‌توانند علیه یک گروه ممنوع الفعالیت وارد عمل شوند.

قبل از این وزارت امور خارجه پاکستان با عمل به قرارداد سازمان ملل متحد آدرس اینترنتی بیش از 47 گروه ممنوع الفعالیت را مسدود کرد اما هنوز هم برخی این گروه‌ها با نام جعلی در اینترنت و فیس بوک فعال هستند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: