۰

نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا در دانمارک

نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا با حضور بیش از یکصد تن از عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی از کشورهای مختلف اروپایی، در شهر کپنهاک (پایتخت دانمارک) برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۰۲۳
۱۵:۳۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا با حضور بیش از یکصد تن از عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی از کشورهای مختلف اروپایی، در شهر کپنهاک (پایتخت دانمارک) برگزار شد.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موضوع این نشست بررسی مسأله رشد فزاینده تکفیر و افراط‌گرایی بود که با عملیات خشونت‌بار گروه‌های تکفیری در اروپا موجب نگرانی جوامع اروپایی حتی مسلمانان را فراهم ساخته است.

این نشست با ارایه سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای علمای اسلامی از دو جامعه بزرگ شیعه و سنی در خصوص  جریان تکفیر و افراط‌گرائی برپا شده بود و هدف آن تأمل و نگرش در حوزه فکر و فرهنگ تکفیر در عالم اسلامی بود.

مجموعه سخنرانان و اندیشمندان اسلامی در این اجلاس که نمایندگان جوامع گوناگون اسلامی اروپا در آن حضور داشتند، به بررسی جریان تکفیر و افراط‌گرایی با نام دین پرداختند و از آنچه پشتوانه این حرکت به شدت مشکوک در جهان که از ناحیه قدرت‌های بزرگ و کانون‌های پول و فساد سازماندهی می‌شود، ابراز تنفر و انزجار کردند.

در این اجلاس تأکید شد؛ اینکه تکفیر و اعمال خشونت با نام دین و تعالیم الهی قرین شود و به دین سراسر رحمت و مهربانی اسلام نسبت خشونت‌طلبی داده شود و صلح و امنیت جهانی با نام خداوند تهدید شود، از روح تعالیم اسلامی به دور است. اسلام انسان‌ها را به دوستی و مؤمنان را به وحدت فرا می‌خواند.

این اجلاس دو روزه با ارایه یک بیانیه اسلامی که حاوی دیدگاه‌های اسلامی در یک همزیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است به کار خود پایان داد.
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: