۰

مراجع تقلید به رئیس جمهور چه گفتند؟

آیت الله صافی گلپایگانی: رویه دولت یازدهم در ایجاد ثبات و آرامش را ادامه دهید/ آیت الله وحید خراسانی: با تمام دنیا با زبان نیکو و حسن سخن بگویید/ آیت الله شبیری زنجانی: مردمی که شما به آن ها خدمت می کنید مسلمان و شیعه اهل بیت(ع) هستند و اجر شما مضاعف است/ آیت‌ الله مکارم شیرازی: دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی قابل تقدیر است.
کد خبر: ۱۴۱۹۲۰
۱۳:۰۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رییس جمهور منتخب دوازدهم، پس از آن که دیروز در اولین سفر بعد از انتخاب مجددش به "مشهد مقدس" مشرّف شد، عصر روز پنج شنبه چهارم خرداد 1396 نیز در سفری به "شهر مقدس قم"، حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را زیارت کرد.

وی سپس با چهار تن از مراجع عظام تقلید که در قم حضور داشتند ــ حضرات آیات «صافی گلپایگانی»، «وحید خراسانی»، «شبیری زنجانی» و «مکارم شیرازی» ــ  دیدار و گفتگو کرد.

* آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: همان رویه دولت یازدهم در ایجاد ثبات و آرامش را ادامه دهید

آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار با ریس جمهوری با تبریک موفقیت دولت در برگزاری انتخابات در آرامش و امنیت کامل ، مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات را یکی از نقاط عطف جمهوری اسلامی ایران و موهبتی برای کشور دانستند و تأکید کردند: همه نظام و مسوولان باید قدردان این مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند.

ایشان تمام مسؤولان قوای سه گانه و نیز نخبگان را به تلاش بیش از پیش برای پاسخ به انتظارات و توقعات مردم فرا خواندند و گفتند: دولت نیز در تداوم همه برنامه های مفید و سازنده ای که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته است ، باید آن برنامه ها را با هدف رفع سریعتر مشکلات مردم با شتاب بیشتری ادامه دهد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه "همیشه دعاگوی دولت و شخص رییس جمهور هستم"، اظهار داشتند: دولت دوازدهم باید همان رویه ای را که در دولت یازدهم در ایجاد ثبات و آرامش داشت ، پی بگیرد و مهمتر از همه اینها ، تلاش مضاعف در مسیر رشد و ارتقای معنویت در عرصه جامعه است.مردم دیندارند و وقتی می بینند دولت در امور دینی خدمت می کند خوشحال می شوند و اینگونه حمایت می کنند.

ایشان با بیان اینکه برنامه های دولت در حوزه تقویت و گسترش معارف اسلامی مثل همیشه باید مورد تاکید قرار گیرد، افزودند: روابط دولت و حوزه پیوسته وسیع و مداوم بوده که این مورد تقدیر است و باید این روابط پررنگ و موثر میان مرجعیت ، حوزه های علمیه و دولت تداوم یافته وبیش از پیش تقویت شود.

* آیت الله وحید خراسانی: با همه دنیا با زبان نیکو سخن بگویید

آیت‌ الله العظمی حسین وحید خراسانی در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی و هیئت همراه، با اشاره به آیه شریفه "قُولُوا لِلنّاس حُسنًا" اظهار داشت: بر طبق دستور قرآن شریف با مردم دنیا باید به "نحو حسن" گفت‌وگو کرد.

ایشان ادامه دادند: پروردگار متعال می‌فرماید «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا ؛ با مردم، نیکو سخن بگویید"، یعنی نه فقط با مسلمین بلکه با ناس و تمام مردم دنیا باید با زبان حسن و نیکو سخن گفت.

این مرجع تقلید شیعیان همچنین با تأکید بر اهمیت اغتنام فرصت ها افزودند: این مناصب گذراست؛ همانطور که قرآن شریف می‌فرماید: "وَ تِلکَ الاَیامُ نُداوِلُها بَینَ النّاس؛ و ما این روزها را میان مردم به نوبت می‌گردانیم". پس تا می‌توانید در این مدت به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید. خداوند می‌فرماید: "وَأَنذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِیَ الْأَمْر؛ و آنان را از روز حسرت بیم ده آنگاه‌که داوری انجام گیرد".

ایشان همچنین از حضور چشمگیر و گسترده مردم در انتخابات قدردانی و در پایان برای توفیق رئیس جمهور در اداره امور دعا کردند.

* آیت الله شبیری زنجانی: اجر و پاداش شما مضاعف است

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در دیدار رئیس جمهوری خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی گفت: با توجه به این که شما فرزند حوزه و بزرگ شده مکتب اهل بیت(ع) هستید، انتظار ما این است که دیانت مردم را در درجه اول اهمیت قرار دهید.

ایشان اضافه کردند: افرادی در داخل و خارج کشور هستند که به شکل های مختلف می خواهند به اعتقادات افراد ضربه بزنند، باید اهتمام داشت که جلو سم پاشی های آن ها گرفته شود.

آیت الله زنجانی با اشاره به نظرهای مختلفی که در ایران وجود دارد، اداره کشور را مشکل دانستند و فرمودند: وظیفه سنگینی بر عهده شماست، اما باید توجه داشت که اهل سلوک معتقدند از برترین عباداتی که در مسیر تقرب به خداوند موثر است، خدمت به مردم است.

ایشان ادامه دادند: حالا شما توجه کنید مردمی که شما به آن ها خدمت می کنید مسلمان و شیعه اهل بیت(علیهم السلام) هستند و این استثناء باعث مضاعف شدن این اجر و پاداش می شود.

این مرجع تقلید دعا کردن برای خدمت گزاران به مردم را وظیفه خود دانستند و خطاب به رئیس جمهور منتخب گفتند: زیارت شما و شنیدن تلاش های دولت شما توفیق شد؛ در این مسیر از خداوند متعال و حضرات معصومین(علیهم السلام) کمک بگیرید که بسیاری از گره ها با توکل و توسل باز می شود.

* آیت‌ الله مکارم شیرازی: دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی قابل تقدیر است

آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رییس‌ جمهور، با تشکر از گزارش جامع و کامل وی درباره مسایل مختلف کشور و قدردانی از تلاش های دولت برای ایجاد آرامش در فضای اقتصادی و اعتلای بیش از پیش جایگاه ایران اسلامی، تاکید کردند: دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی قابل تقدیر است و ضروری است که به برنامه های دولت برای رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در کشور ، شتاب بیشتری داده شود.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفتند: جایگاه بخش خصوصی در تولید کالاهای ایرانی باید تقویت شود و همزمان با آن، تلاش گردد در قالب طراحی ها و برنامه های مدون، کیفیت کالاهای داخلی بیش از پیش ارتقاء داده شود.

ایشان برنامه های دولت برای از بین بردن فقر و کمک به اقشار آسیب پذیر را مورد اشاره قرار دادند و تأکید کردند: بحمدالله موفقیت های خوبی در این عرصه نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد و در اجرای طرح ها و برنامه ها به گونه ای عمل شود که دستاوردهای اقتصادی دولت و همه نهادهای کشور بویژه در حوزه اقتصادی ، در زندگی روزمره مردم بیش از پیش ملموس شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید مجدد بر اصلاح روش پرداخت یارانه ، گفتند: ضرورت دارد که در برنامه ریزی ها به گونه ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

استاد عالی حوزه علمیه همچنین به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کردند و با تقدیر از حضور گسترده مردم و تبریک به دکتر روحانی افزودند: مشارکت مردم در این انتخابات تاثیر بسیار زیادی در میان مردم منطقه خواهد داشت و همانطور که شما در مصاحبه خود اشاره کردید می تواند به عنوان یک آرزو برای برخی کشورهای منطقه باشد و باید قدردان این مشارکت گسترده مردمی بود.

ایشان همچنین برنامه های دولت در حوزه دین و گسترش معارف اسلامی را مورد اشاره قراردادند و تصریح کردند: این برنامه ها همانند گذشته باید مورد تاکید قرار گیرند و تلاش ها برای تقویت ارتباط و پیوند میان مرجعیت، حوزه های علمیه و دولت تداوم یابد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تقدیر از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق ، تاکید کردند : مبارزه جدی دولت با موضوع قاچاق باید بیش از پیش سرعت یابد.

مرجع عالیقدر تشیع سپس با تقدیر از تلاشهای انجام شده برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تشکر از دولت در خصوص تمهیداتی که برای پالایش شبکه های اجتماعی انجام گرفته ، خواستار نظارت بیشتر و تقویت برنامه های مفید این شبکه ها شدند.

* روحانی: به رابطه صمیمانه با حوزه و مراجع عظام افتخار می کنیم/ تولید اشتغالزا هدف دولت است

در ابتدای این دیدارها حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  با تبریک مشارکت گسترده مردم در انتخابات و نقش آن در تقویت جایگاه منطقه ای و بین المللی کشور، گزارشی را از اقدامات دولت یازدهم در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور و برنامه های دولت دوازدهم برای شتاب بخشیدن به رونق اقتصادی ، تولید و اشتغال ارائه کرد و از آقایان مراجع خواست به دولت او با هدایت ها و رهنمودهای خویش کمک کنند.

رییس جمهوری همچنین جلب رضایت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حرکت در جهت اهداف دینی نظام و گسترش فرهنگ دینی و نشر معارف الهی را از اهداف خود و دولت دانست و گفت: من و همه اعضای دولت ، همواره از ارشادات و رهنمودهای مراجع عظام و روحانیت معظم بهره برده ایم و به این رابطه گرم و صمیمانه با حوزه علمیه و مراجع عظام افتخار می کنیم.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ، این حضور را مایه مباهات و تقویت بیش از پیش ثبات و امنیت کشور برشمرد و گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ، یکی از رقابتی ترین انتخابات کشور بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه تولید اشتغالزا از جمله اهداف دولت بوده و هست ، اظهار داشت: دولت و مسؤولان تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات و آرامش در جهت رفاه مردم و کشور بکار گرفته اند و این موضوع در دولت دوازدهم با سرعت بیشتری تداوم می یابد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه برنامه های دولت با مطالعات دقیق کارشناسان در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و بویژه در حوزه اقتصادی با هدف رفع مشکلات اقتصادی، ارتقاء سطح تولید و افزایش اشتغال ، طراحی شده ، گفت: تمام تلاش ما رونق و شکوفایی در کشور و اشتغال بیش از پیش است.

دکتر روحانی همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خود را مرهون الطاف خاندان عصمت و طهارت می داند ، تصریح کرد: بی تردید تمامی تلاش ها ، برنامه ها و فعالیت های دولت در راستای نشر فرهنگ دینی و ارتقاء معنویت در جامعه بوده و خواهد بود.

رییس جمهوری با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا در آرامش و امنیت کامل، اظهار امیدواری کرد تا دولت تدبیر و امید بواسطه دعای خیر و حمایت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسیر رفع مشکلات کشور گام بردارد.


شایان ذکر است دیدارهای رئیس جمهوری با حضرات آیات عظام، خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و دکتر روحانی را در این ملاقات ها دکتر «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهوری، حجت‌الاسلام‌ «انصاری» معاون حقوقی رئیس جمهوری، حجت‌الاسلام‌ «علوی» وزیر اطلاعات، دکتر «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رییس جمهوری و «سید مهدی صادقی» استاندار قم همراهی کردند.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: