۰

تنش‌ها بر سر لایحه ممنوعیت میکروفن در مساجد مصر!

لایحه اخیر ممنوعیت استفاده از میکروفن در مساجد مصر، اختلافاتی را در پارلمان این کشور به راه انداخته است و نمایندگان خواستار لغو این لایحه شدند.
کد خبر: ۱۴۱۸۳۳
۰۹:۴۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، لایحه اخیر دولتی مربوط به ممنوعیت استفاده از میکروفن در مساجد مصر، اختلافاتی را در پارلمان این کشور به راه انداخته و نمایندگان خواستار لغو این لایحه شدند.

امین مسعود یکی از نمایندگان پارلمان مصر، از محمد مختار وزیر اوقاف خواسته طرح ممنوعیت میکروفن در مساجد را در ماه مبارک رمضان و به ویژه در هنگام برگزاری نمازهای تراویح لغو کند. نماز تراویح یکی از نمازهایی است که توسط اهل تسنن در شب‌های ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود.

وی در سخنانش گفت: میکروفن‌ها در هنگام خواندن نماز در سرتاسر دنیا حتی در مساجد مکه و مدینه و در کشورهایی با جمعیت بالای اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی همچنین مدعی شد که دلایل اصلی ممنوعیت استفاده از میکروفن ربطی به آلودگی صوتی ندارد و هدف این لایحه تنها تحریک احساسات مسلمانان بوده است. این نماینده پارلمان از وزیر اوقاف خواست برای پاسخ‌گویی به سئوالات نمایندگان در صحن مجلس حضور یابد.
عمر همروش یک نماینده دیگر و عضو کمیته دین مجلس، به وضوح با این لایحه مخالفت کرده و اعلام کرد که پیروی از این خواسته تقریبا غیرممکن است.

در عین حال، عبدالمنعم آل علیمی، عضو کمیته قانونگذاری مجلس، از این لایحه حمایت کرده و به رسانه های محلی مصر گفته بود که میکروفن اسلامی نیست. وی مدعی شده بود که میکروفن‌ها در مساجد ایجاد آلودگی صوتی می‌کنند.

هفته گذشته وزیر اوقاف مصر طی تصمیمی استفاده از میکروفن‌ها را در مساجد هنگام خوانده شدن نماز تراویح در ماه مبارک رمضان ممنوع اعلام کرد که این مسئله تنش‌ها و اختلافاتی را در جامعه مصر و همچنین در فضای پارلمان این کشور به راه انداخت.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: