۱

ادعای روزنامه تونسی درباره مصاحبه با معاون صدام

روزنامه تونسی «الشارع المغاربی» در شماره روز گذشته مدعی شد که با «ابراهیم عزت الدوری» معاون و مرد شماره دو رژیم صدام گفتگو کرده است.
کد خبر: ۱۴۱۵۴۶
۱۳:۲۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه مذکور با ادعای این که الدوری در این گفتگو درباره تونس، بشار اسد و گروه تروریستی داعش سخن گفته، همچنین مدعی شده است که به دلیل حفظ امنیت وی و شرایط امنیتی موجود از انتشار جزئیات چگونگی، محل و زمان این گفتگو معذور است.

این در حالی است که «صفاء الاعسم» کارشناس امور نظامی در عراق، طی سخنانی انجام این گفتگو با فردی که عزت الدوری خوانده شده است را تکذیب کرد.

الاعسم در گفتگو با خبرگزاری المعلومه گفت: روزنامه «الشارع المغاربی» چاپ تونس یک مجله بی نام و نشان است و از طریق گفتگوی ساختگی با یکی از شخصیت های جنجالی سعی در جلب توجه دارد.

وی افزود: الدوری مدت هاست که به هلاکت رسیده و ساختن چنین مطالبی درباره وی، تلاش برای ساختن یک قهرمان تروریستی خارق العاده است.

این کارشناس امور نظامی عراقی در ادامه با اشاره به اینکه عزب الدوری اگرم زنده باشد از سرطان خون و زوال عقل رنج می برد و قادر به گفتگو  نیست، بیان کرد: حزب بعث این را می داند و مدتی پیش بدون توجه به الدوری که اصلا موجودیت ندارد، به ریاست «یونس الاحمد» جلسه برگزار کرد.

عزت ابراهیم دوری متولد ۱۹۴۲ میلادی و مرد شماره دو عراق در رژیم صدام حسین به شمار می رفت و پست های زیادی را در این رژیم برعهده داشت که از جمله آنها معاونت رئیس شورای موسوم به رهبری انقلاب عراق، وزیر کشور ووزیر کشاورزی بود. وی همچنین به عنوان یکی از فرماندهای اصلی عملیات های تروریستی داعش در عراق محسوب می شد.

روزنامه «الشارع المغاربی» چاپ تونس در گفتگوی ادعایی با الدوری مدعی شده بود که وی هرگونه ارتباط داعش با رژیم صدام را تکذیب کرده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
نه بودشون و نه نبودشون و نه مصاحبه شون و نه تأیید شون و نه تکذیبشون نه ارتباطشون با داعش و نه مبارزه شون هیچکدام ده شاهی ارزش و اهمیت ندارد هر چند داعش پست های مهمی به عناصر کثیف بعثی داده و یا بهتر است بگوییم داعش همان حزب بعث جنایتکار صدام است که توسط آمریکا و اسرائیل و آل سعود و همپیمانانشان بازسازی شده و تحت عنوان (دولت اسلامی ) مشغول ادامه جنایت است و فقط مشتی عناصر فریب خورده فریب نام جدید آن را خورده و به این جنایتکاران پیوسته اند و در انجام جنایت به آنها کمک می کنند و تکذیب این روباه زرد اگر هم واقعیت داشته باشد هیچ ارزشی ندارد