۰

هتک حرمت قرآن کریم در کریمه

افرادی ناشناس چند جلد قرآن کریم را در یک مسجد در شهر باغچه سرای شبه جزیره کریمه در روسیه پاره کردند و پیش از رسیدن ماموران گریختند.
کد خبر: ۱۴۰۸۶۱
۱۴:۵۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش «شیعه نیوز»، اداره مسلمانان شبه جزیره کریمه روز پنجشنبه با اعلام این خبر، افزود: افراد ناشناس نیمه شب مخفیانه وارد مسجد شهر باغچه سرا شده و به کتاب های قرآن آسیب رساندند.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از اطلاعیه این اداره دینی نوشت: توهین کنندگان که اوراق قرآن را در سطح مسجد پراکنده کرده بودند، پس از ورود شماری از مسلمانان برای ادای نماز جماعت، محل را ترک کرده و گریختند.

اداره پلیس شهر باغچه سرا نیز با موهن خواندن اقدام ضددینی، اعلام کرده است که پرونده ای برای بررسی و تحقیقات لازم با هدف شناسایی و برخورد با عاملان این کار گشوده است.
پلیس همچنین افزوده که تدابیر امنیتی برای جلوگیری از تکرار چنین اقدام های موهنی اتخاذ شده و در تماس با روحانیون نیز رعایت اقدام های لازم حفاظتی از جمله نصب سامانه های دوربین مدار بسته مورد تاکید قرار گرفته است.

باغچه سرا با 27 هزار نفر جمعیت و 55 کیلومتر مربع مساحت پیش از تعیین شهر سیمفروپل به عنوان پایتخت کریمه، مرکز این شبه جزیره بوده است.
شبه جزیره کریمه که جمعیت قابل توجهی از مسلمانان (تاتارها) و همچنین چندین مسجد و عبادتگاه دارد، سال 2014 براساس نتایج یک همه پرسی از اوکراین جدا و به روسیه منضم شد که یکی از مهم ترین مسائل مورد اختلاف بین دو کشور و همچنین کانون تنش در روابط غرب و مسکو بشمار می رود.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: