۰

دستگیری تروریست بین‌المللی داعش در سودان

دستگاه اطلاعاتی ایتالیا از دستگیری یکی از رهبران بین‌المللی داعش در سودان خبر داد؛ شخصی که تابعیت ایتالیایی داشته و یکی از فعال‌ترین چهره‌های افراط گرا در جهان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۶۲۸
۱۰:۰۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، آنگونه که سازمان اطلاعات ایتالیا اعلام کرده، ابونسیم که نام واقعی او "معز فیزانی" است در سودان دستگیر شده و ایتالیایی‌ها اطمینان دادند که او "دیگر آزاد نیست."

فیزانی که در دوره اخیر رهبری شبه نظامیان داعش در بندر صبراته در شمال غرب لیبی را برعهده داشت، یکی از افراد شناخته شده و فعال در زمینه افراط گرایی و تروریسم بین‌المللی است.

او بیشتر دوران جوانی خود را در ایتالیا گذرانده و در افغانستان و سوریه نیز به فعالیت‌های تروریستی و افراط گرایی مشغول بوده است تا اینکه در سال 2014 به لیبی رفت و رهبری بخشی از افراط گرایان داعش را در این کشور عهده دار شد.

بنابر اعلام مسئولان ایتالیایی، ماموران اطلاعاتی این کشور نقش اساسی در دستگیری ابونسیم ایفا کرده‌اند و وی در کشور سودان به دام افتاده است.

ابونسیم علاوه بر رهبری شبه نظامیان تندرو نقش مهمی در جذب مهاجران عرب در کشورهای اروپایی برای عضویت در گروه‌های تروریستی داشته و در سال 1997 نیز در پاکستان فعالیت‌هایی از وی مشاهده شده است، زمانی که تلاش داشت به اسامه بن لادن رهبر وقت القاعده نزدیک شود.

ابونسیم در سال 2001 توسط نیروهای آمریکایی در افغانستان بازداشت و روانه زندان بگرام شد و سپس در 2009 به ایتالیا تحویل داده شد تا اینکه در سال 2012 تبرئه شود و مسئولان رم وی را به تونس مسترد کردند.

او یکی از آخرین اقدامات وی در تونس حمله به موزه باردو در مارس 2015 بود که 21 گردشگر که عمدتا خارجی بودند در آن جان باختند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: