۰

ترکیه گذرگاه باب السلامه در مرز سوریه را بست

ترکیه پس از درگیری میان گروه های تروریستی در شمال حلب، گذرگاه مرزی باب السلامه را به طور کامل بست.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۰
۱۷:۳۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه های مخالفان از درگیری شدید میان گروه های تروریستی 'احرارالشام' و 'الجبهه الشامیه' در شمال حلب و در نزدیکی مرزهای مرزهای ترکیه خبر می دهند.
برخی از رسانه ها نیز از بستن گذرگاه مرزی باب السلامه از سوی ترکیه خبر می دهند.
گروه تروریستی الجبهه الشامیه روز دوشنبه دربیانیه ای اعلام کرد که نیروهای کینه جو و ستمگر به مواضع و مقرهای این گروه حمله کرده اند.
دراین بیانیه آمده است که گروه های تروریستی احرارالشام، جیش شمال و گردان های الصفوه با سلاح های سنگین و تانک به مقرهای الجبهه الشامیه در حومه اعزاز یورش برده اند.
الجبهه الشامیه، گروه های تروریستی مهاجم را به انتقام سخت تهدید کرد.
گروه تروریستی احرارالشام نیز در بیانیه ای اعلام کرد که حمله مشترک این گروه و دیگر گروه های تروریستی به مواضع الجبهه الشامیه نتیجه اختلاف ها بر سر ایست و بازرسی های ایجاد شده ازسوی الجبهه الشامیه میان دوشهر اعزاز و عفرین در شمال حلب است.
'ابومسلم' یکی از سرکردگان احرارالشام در گفت و گو با خبرگزاری قاسیون اعلام کرد که گروه های امنیتی وابسته به 'ابوعلی سجو' مسئول امنیتی گذرگاه باب السلامه، احرارالشام را تهدید کردند و با سخنان ناشایست مورد خطاب قراردادند که این موضوع به درگیری میان احرارالشام و نیروهای ابوعلی سجو منجر شد.
وی الجبهه الشامیه را به انحراف از اهداف گروه های مخالف نظام سوریه متهم و تهدید کرد در صورتی که نیروهای امنیتی این گروه تروریستی دست از اقدامات خود برندارند، آن ها را نابود خواهد کرد.
گروه های تروریستی در شمال سوریه بامداد دوشنبه در بیانیه ای، از آغاز عملیاتی با نام 'یاری مظلوم' برضد نیروها و سرکردگان نظامی و امنیتی الجبهه الشامیه خبر دادند.
آن ها ٬گروه تروریستی الجبهه الشامیه را به همکاری با نیروهای حزب دمکراتیک سوریه و تامین سلاح و مهمات برای آنان متهم کردند.
منابع محلی در داخل شهر اعزاز در شمال حلب نیز اعلام کردند که احرار الشام و دیگر گروه های تروریستی بر مقرهای امنیتی و نظامی الجبهه الشامیه مسلط شده اند و درگیری ها در اطراف مقرهای امنیتی وابسته به 'ابوعلی سجو' از سرکردگان این گروه تروریستی ادامه دارد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: