۰

روسیه سفیر بلژیک را برای قتل 6سوری احضار کرد

وزارت خارجه روسیه پس از انتشار جزئیات اطلاعات مربوط به قتل شش شهروند سوری از سوی جنگنده های بلژیکی و انکار بروکسل در این زمینه، سفیر بلژیک را احضار کرد.
کد خبر: ۱۲۹۱۴۳
۱۳:۳۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه با اعلام این خبر، افزود: ولادیمیر تیتوف معاون وزارت خارجه روسیه در نشست احضار آلکس وان میو ون سفیر بلژیک گفت که انکار بروکسل در باره بمباران روستای حسجکه حیرت آور است.
وزارت دفاع بلژیک پیش از این خبر داده بود که مدارک ارسالی از سوی روسیه در باره شرکت دو جنگنده اف16 نیروی هوایی این کشور در بمباران سوریه را در یافت کرده است.
وزارت دفاع بلژیک با انکار شرکت هواپیماهای جنگی خود در کشتار سوری ها گفته است که انتظار دارد روسیه عذرخواهی کند.
27 مهر ماه (18 ماه اکتبر) در حمله هوایی دو فروند هواپیمای اف 16 بلژیک عضو ائتلاف آمریکایی ضد دولت سوریه، شش شهروند غیرنظامی نزدیک حلب در شمال سوریه، کشته شدند. 
ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرد: دو جت جنگنده اف 16متعلق به بلژیک که منطقه حسجکه در حومه حلب را بمباران کردند، با پرواز از فرودگاهی در اردن دو بار نیز از یک فروند هواپیمای آمریکایی سوختگیری کرده بودند.
براساس این اطلاعات، ساعت 13 و 34 دقیقه 18 اکتبر به وقت مسکو، پرواز دو فروند هواپیمای ائتلاف آمریکایی از فرودگاه السلطی اردن ثبت شد. هواپیماهای بلژیکی ساعت 14 و 52 دقیقه بر فراز منطقه دیرالزور سوریه از هواپیمای آمریکایی «کا.اس- 135» سوختگیری کرده و سپس پرواز خود را به سمت شمال غرب ادامه دادند. 
ساعت 15 و 35 دقیقه نیز جنگنده های بلژیکی روستای کردنشین حسجکه در استان حلب را بمباران کردند که بر اثر آن شش غیرنظامی کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.
وی ادامه داد: ساعت 16 و 19 دقیقه نیز جت های بلژیکی با سوختگیری دوباره از هواپیمای آمریکایی «کا.اس- 135» به گشت هوایی بر فراز شهر عزاز در شمال استان حلب پرداختند و سپس به جنوب شرقی عراق روانه شدند.
روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که دو فروند جنگنده بلژیکی منطقه حسجکه در استان حلب را بمباران کردند و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این رابطه خاطرنشان کرد: اطلاعات راداری ثبت شده نشان می دهد در حمله هوایی دو فروند هواپیمای اف 16 بلژیک عضو ائتلاف آمریکایی ضد دولت سوریه، 6 شهروند غیرنظامی نزدیک حلب در شمال سوریه، کشته شده اند.
به گفته وی مسکو در باره بمباران منطقه مسکونی حسجکه در حومه شهر حلب سوریه توسط هواپیماهای ائتلاف به فرماندهی آمریکا،از واشنگتن توضیح خواسته است.
به دنبال این اظهارات، وزارت امور خارجه بلژیک روز چهارشنبه سفیر روسیه را احضار کرد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: