۰

فروش آثار باستانی سوریه توسط تروریستها در اینترنت

رسانه های سوری از فروش گسترده آثار باستانی این کشور توسط گروه های تروریستی تکفیری القاعده، ارتش آزاد و داعش در اینترنت خبر می دهند.
کد خبر: ۱۲۸۱۲۲
۱۵:۳۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه های سوری از فروش گسترده آثار باستانی این کشور توسط گروه های تروریستی تکفیری القاعده، ارتش آزاد و داعش در اینترنت خبر می دهند.
 
بنابر این گزارش، در میان آثار باستانی عرضه شده به بازار سیاه از سوی تروریستها اقلمی با قدمت بیش از 8 هزار سال نیز مشاهده می شود که از محوطه های باستانی در استان های حمص (تدمر)، ادلب و حلب سوریه به سرقت رفته است. این آثار باستانی در محوطه های باستانی واقع شده در مناطق تحت سیطره تروریستهای تکفیری قرار داشته است. به گفته کارشناسان از روزهای نخست بحران سوریه در سال 2011 هزاران قطع نفیس باستانی از سوی گروه هایی مانند ارتش آزاد و پس از آن داعش و القاعده به ترکیه منتقل شده و در بازار سیاه این کشور فروخته شد. این منابع هدف ا این اقدام را تامین بخشی از هزینه های جنگ علیه دولت سوریه و ثروت اندوزی توسط فرماندهان این گروه ها عنوان کرده است. گفته می شود بسیاری از فرماندهان ارتش آزاد پس از فروش آثار باستانی به ثروتهای میلیون دلاری رسیده و صاحب کاخ ها و املاک بسیار گرانقیمتی در کشورهای اسپانیا، آلمان، انگلیس و آمریکا شده اند. 
 

منبع: MASHREGH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: