۱

واکنش پاپ به سربریدن کشیش توسط داعش

... در ایتالیا هر روز می‌بینیم، یکی دوست دخترش را کشته و دیگری مادر زن خود را به قتل رسانده است با این که همه اینها کاتولیک هایی هستند که غسل تعمید داده شده اند.
کد خبر: ۱۲۳۲۲۲
۱۳:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، خبرگزاری رویترز (Reuters) در مطلبی زیر عنوان "پاپ می‌گوید نسبت دادن خشونت به اسلام، اشتباه است" به انعکاس اظهارات رهبر کاتولیک های جهان درحال بازگشت از لهستان پرداخت.
 
 
در ابتدای این نوشتار می خوانیم: پاپ فرانسیس روز یکشنبه گفت، این اشتباه است که خشونت را به اسلام نسبت دهیم. وی افزود که بی عدالتی اجتماعی و پول‌پرستی در میان نخستین علت های تشکیل تروریسم قرار دارند.
 
 
وی درحال بازگشت از سفر پنج روزه به لهستان، به خبرنگاران گفت: فکر می کنم درست نیست که خشونت را به اسلام نسبت دهیم. این یک نسبت غلط است که حقیقت ندارد.
 
 
پاپ به سوال یکی از خبرنگاران پاسخ می داد که از کشته شدن کشیش کاتولیک 85 ساله در 26 جولای پرسیده بود. این کشیش در فرانسه سر بریده شد و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.
 
 
پاپ فرانسیس گفت: فکر می کنم تقریبا در همه مذاهب و ادیان، گروه کوچکی از بنیادگرایان وجود دارند. وی با اشاره به بنیادگرایان کاتولیک افزود: ما هم چنین افرادی را داریم.
 
 
وی ادامه داد: من دوست ندارم درباره خشونت اسلامی صحبت کنم چراکه هر روز وقتی به روزنامه ها نگاه می کنم شاهد خشونت در همینجا یعنی ایتالیا هستم. یکی دوست دخترش را کشته و دیگری مادر زن خود را به قتل رسانده است با این که همه اینها کاتولیک هایی هستند که غسل تعمید داده شده اند.
 
 
رهبر کاتولیک های جهان تاکید کرد: اگر بخواهم درباره خشونت اسلامی صحبت کنم باید درباره خشونت کاتولیک ها هم حرف بزنم. همه مسلمانان خشونت طلب نیستند.
 
 
وی با بیان اینکه "علل متعددی برای تروریسم وجود دارد" افزود: می دانم گفتن این حرف خطرناک است اما تروریسم وقتی رشد می کند که چاره دیگری وجود نداشته باشد و پول جای خدا را گرفته باشد و پول به جای افراد، محور اقتصاد جهانی قرار بگیرد.
 
 
پاپ ادامه داد: این نخستین گونه تروریسم است؛ تروریسمی اساسی که همه بشریت را تهدید می کند. اجازه دهید درباره آن صحبت کنیم.
 
 
براساس این گزارش، رهبر کاتولیک های جهان، چهارشنبه گذشته و زمانیکه سفر خود به لهستان را آغاز کرد گفته بود: کشتن یک کشیش، بخش دیگری از سلسله حملاتی است که ثابت می کند "جهان درگیر جنگ است" اما این جنگ توسط دین و مذهب بوجود نیامده است.


انتهاي پيام
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
لا إله إلا الله
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
جناب پاپ تو چگونه جواب خداوند و عیسی مسیح(سلام الله علیه)را بعد از مرگت خواهی داد تو که به دروغ برای عیسی الوهیّت و ربوبیّت قائلی و مردم را گمراه میکنی و دچار شرک و کفر کرده ای و از آن طرف عاجزانه دست خاخام صهیونیست جنایتکار را بوسه میزنی!!؟