۰

مخالفت با احداث مسجد جدید در کانادا

درخواست احداث نخستین مسجد منطقه آکسفورد در استان آنتاریوی کانادا با مخالفت شورای شهر ووداستاک مواجه شد.
کد خبر: ۱۲۲۵۶۱
۲۰:۵۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، عمر الشهری، امام جماعت مسجد استراتفورد به عنوان نماینده مسلمانان در شورای شهر وود استاک درخواست احداث نخستین مسجد در این شهر را مطرح کرد؛ اما درخواست وی با مخالفت شورا رد شد.

عمر الشهری در گفت‌و‌گو با روزنامه ووداستاک گفت: امیدوارم شورا اهمیت این پروژه را درک کند؛ زیرا ساخت مسجد نه تنها برای مسلمانان بلکه برای شهر ووداستاک نیز اهمیت دارد.

الشهری افزود: ساخت مسجد به رواج چند فرهنگ‌گرایی کمک کرده و مسلمانان بیشتری را به این شهر جذب می‌کند.

وی اظهار کرد: از لحظه‌ای که ما مسجد اجاره‌ای ووداستاک را افتتاح کردیم، بازدیدکنندگانی از مدارس و کلاس‌های مذهبی دنیا داشتیم. 

عمر الشهری گفت: چیزی که می‌خواهم بگویم این است که ما برای پروژه احداث مسجد جنبه‌های مختلفی فرهنگی و تجاری در نظر گرفته‌ایم و امیدوارم شورای شهر در آینده متوجه ویژگی‌های این پروژه شود.

وی افزود: البته مخالفت شورای شهر، ما را از این تصمیم باز نمی‌دارد، اگر مسلمانان این شهر که بیست سال پیش به پایین جاده مهاجرت کردند، بدانند این شهر دارای مسجد است، دوباره به ووداستاک بازخواهند گشت و احساس وفاداری بیشتری نسبت به این شهر خواهند داشت.
الشهری تصریح کرد: در صورت عدم موافقت شورای شهر و آگاهی مسلمانان ووداستاک از این قضیه، فکر نمی‌کنم بتوانیم روابط مناسبی با شورای شهر ایجاد کنیم و امیدوارم این تصمیم نهایی شورا نباشد.

تریور بیرچ، شهردار ووداستاک نیز گفت: ساخت مسجد فرصت خوبی برای داشتن مکان‌های عبادی بیشتر است.

وی گفت: جلساتی با مسلمانان و الشهری داشتم و گر چه سرمایه‌گذاری رسمی برای احداث این مسجد وجود ندارد؛ اما پیگیر سرمایه‌گذاری خصوصی هستم.
بیرچ اظهار کرد: امیدوارم شورای شهر، مسلمانان را از اینکه احساس می‌کنند بخشی از جامعه کانادا هستند، ناامید نکند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: