۰

بحث روابط نامشروع

سؤال: آیا قرآن درباره روابط نامشروع پسرودختر ، یعنی داشتن دوست پسر ودختر با جنس دیگر نظری دارد؟
کد خبر: ۱۱۷۲۶۶
۱۲:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

سؤال: آیا قرآن درباره روابط نامشروع پسرودختر ، یعنی داشتن دوست پسر ودختر با جنس دیگر نظری دارد؟

در سورۀ نساء آیه 25 آمده است: ..." آنهایی که توانایی ازدواج با زنان آزاد را ندارند می توانند با زنان پاکدامن (بردگان) با ایمان ازدواج کنند (ویا ازدواج موقت داشته باشند) (آیه 24) آنها را با اجازه صاحبانشان تزویج نمایید ومهرشان را بدهید ،به شرطی که پاکدامن باشند ، و دوست پنهانی نداشته باشند. (ودر آیه 27 ادامه می دهد) خداوند می خواهد شما را از آلودگی پاک سازد ، اما آنان که پیروشهواتند، می خواهند شما را از راه مستقیم منحرف سازند.

پس در آیات 24 تا  27 سورۀ نساء خداوند انسان را به پاکی ها دعوت می کند و می فرماید اگر نتوانستید ازدواج دائم کنید ،ازدواج موقت داشته باشید (که بسیار کم خرج و شرعی است)ولی زن یا مرد نباید  دوست پنهانی (دوست پسر ودختر غیرشرعی)داشته باشند.

در روایتی از از امیرالمؤمنین علیه السلام هم هست که می فرمایند: "آیا حیا نمی کنید!و تعصّب و غیرت ندارید!زنان شما به بازار ها می روند و با مرد ها تماس دارند!!

پس نظر امام علی علیه السلام  هم هرچه کمتر کردن برخورد های نامحرمان برای سالم ماندن جامعه است.

در روایت دیگری از پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله درباره روابط نامحرمان می فرمایند: "بین مردان و زنان نامحرمان فاصله وحریم باشد زیرا هنگامی که زنان ومردان  رو در روی یکدیگر قرار می گیرند وبا هم تماس دارند وبه درد وبلایی گرفتار می شوند که درمان ندارد."

پیامبر عزیزمان درباره روابط نامشروع  زن ومرد وجهت پاکی جامعه وانسان ها فرموده اند: "از تنها نشستن با زنان پرهیزکنید،سوگند به خدایی که جانم در دست اوست  مردی با زنی همنشین وتنها نمی شود،مگر این که شیطان نزد آنها خواهد آمد (وآنان را گرفتارگناه کند) چنانچه مردی مورد اذیت خوکی آلوده  به کثافت شود بهتر است از اینکه شانه زن نامحرمی به او برخورد کند(زیرا تماس با زن نامحرم شهوات را تحریک می کند وکانون خانواده را متلاشی می سازد.)

دسترسی به متن کامل و مشاهده ادامه مطلب
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: