۱

معتمدین محله در حوزه ازدواج فعال شوند

پژوهشگر دینی برلزوم استفاده از قابلیت افراد ذی نفوذ، روحانیون، اساتید دانشگاه ها و افراد معتمد جامعه در امر ازدواج تاکید کرد و گفت: حل مسئله ازدواج جوانان چیزی نیست که با این سرعت و با راه اندازی سایتی مانند همسان گزینی آن را حل کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۸
۱۱:۱۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام روح الله گلزاری، پژوهشگر دینی در خصوص فعالیت سایت های همسان گزینی گفت: سایت همسان گزینی یک نقطه برجسته و برتری نسبت به سایت های همسریابی دارد، اینکه در این سایت ها ارتباط دختر و پسر وجود ندارد بلکه ارتباط افراد شاخص و ذی نفوذ مانند روانشناسان، مبلغان، روحانیون، اساتید دانشگاه و افرادی که دارای ارتباطات اجتماعی خوبی هستند، وجود دارد.در این سایت ها دختر و پسر توسط این افراد به یکدیگر معرفی و به ترتیب، مراحل بعدی طی می شود. در واقع سایت های همسان گزینی یک پله از سایت های همسریابی بالاتر و موفق تر هستند.

حجت الاسلام گلزاری با بیان اینکه ما باز هم سایت های همسان گزینی را ابزار موفقی در ارتباطات نمی دانیم، بیان کرد: اعتقاد بنده این است که در حال حاضر بزرگترها نقش خود را در حل اختلافات جوانان، ازدواج ها و مشکلات اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد را به خوبی ایفا نمی کنند.

وی ادامه داد: اساس جامعه و شکل خانواده های ما به گونه ای است که قابل اعتماد هستند. وقتی افراد ذی نفوذ، بزرگترها و آشنایان دختر و پسری را به خانواده های طرفین معرفی می کنند این ازدواج ها، ازدواج های موفقی می شوند در صورتی که سایت های همسان گزینی هم به این سمت پیش بروند و از طریق افراد ذی نفوذ، روحانیون، مبلغین و افراد معتمد در جامعه که قابلیت و توانایی این کار را دارند، اقدام کنند مطمئنا عملکرد مثبتی در افزایش ازدواج جوانان از طریق این سایت ها خواهند داشت. حل مسئله ازدواج جوانان چیزی نیست که با این سرعت و با راه اندازی سایتی مانند سایت همسان گزینی و امثال آن بتوان این مشکل را حل کرد.

وی بر لزوم همکاری عقلای قم بر بهتر کردن کیفیت و عملکرد  فعالیت سایت های همسان گزینی تاکید کرد و افزود: اگر بتوان افراد ذی نفوذ و موفق در این کار را در محلات و سطح شهرها شناسایی و از همکاری آنها بهره مند شد این طرح موفق تر خواهد بود در غیر این صورت نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام گلزاری با بیان اینکه با این شیوه ای که سایت های همسان گزینی در حال فعالیت هستند موفقیتی حاصل نخواهد شد، تصریح کرد: من اعتقاد دارم به جای سایت های همسان گزینی ، باید افراد دارای ذوق و سلیقه  در استان ها، شهرستان ها و محلات مختلف (روحانیون، اساتید موفق، امام جمعه ها) تحت آموزش قرار گیرند تا با همفکری  و همکاری یکدیگر برنامه ها و اقدامات مثبتی در راستای حل مشکلات ازدواج  جوانان اتخاذ کنند در غیر این صورت موفق نخواهند شد.

وی با بیان اینکه به اعتقاد کارشناسان ،ازدواج های اینترنتی به دلیل اینکه  مبتنی بر پایه های فرهنگی و ارزشی  های جامعه ما نیست دارای مشکلات فراوانی است، بیان کرد: مانند آشنا نبودن افراد با یکدیگر و متفاوت بودن ارزش های طرفین بسیاری از ازدواج های اینترنتی به سرعت فرو می ریزنند.

وی به ازدواج های اینترنتی اشاره کرد و افزود: در این ازدواج ها آشنایی اولیه توسط اینترنت و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد و خانواده ها هیچ نقشی در آن ندارند، بنابراین تغییر سبک زندگی و سبک ازدواج یکی از مسایلی است که امروزه باعث افزایش آمار طلاق در جامعه شده است.

این پژوهشگر دینی ادامه داد: برخی از زوج ها با کمترین آشنایی از خانواده ها ازدواج می کنند و در ادامه با کوچکترین مشکلی هم تصمیم به طلاق می گیرند لذا شناخت خانواده ها از یکدیگر و نقش پررنگ آنها در انتخاب همسر یکی از مولفه های آمار پایین طلاق در گذشته بود که متاسفانه امروزه این فرهنگ از جامعه ما رخت بربسته است.

 حجت الاسلام گلزاری به ازدواج های اینترنتی اشاره کرد و افزود: در این ازدواج ها آشنایی اولیه توسط اینترنت و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد و خانواده ها هیچ نقشی در آن ندارند، بنابراین تغییر سبک زندگی و سبک ازدواج یکی از مسایلی است که امروزه باعث افزایش آمار طلاق در جامعه شده است.


 انتهای پیام/654
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
مشکل دیگه ای وجودداره وآنهم اینه که سخت پسندی درجامعه رواج پیداکرده شمادونفرروپیداکنیدکه به هم علاقه پیداکنندبعدااختلاف پیدانکنند چون مواردی وجوددارندکه 1-نبودشغل2-نامیدی درجوان3-ترس ازوامهای دولت4-...اماراه حل داردوانهم اجرای درست قوانین اسلام