۰

طرح نائب الزیاره بین المللی می شود

طرح" نائب الزیاره" به دلیل ترویج فرهنگ رضوی بین تمام مردم جهان باید به صورت فراملی و بین المللی برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۰
۱۲:۵۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش«شیعه نیوز»، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح" نائب الزیاره" به دلیل ترویج فرهنگ رضوی بین تمام مردم جهان باید به صورت فراملی و بین المللی برگزار شود.

محمد رضا امینی افزود: در دین مبین اسلام هم به مسلمانان این اجازه را داده و مورد تاکید قرار داده است تا به نیابت از دیگران اعمالی همچون مناسک حج را انجام دهند.

وی گفت: به همین دلیل طرح" نائب الزیاره" که یک طرح فرهنگی ارزشمند برای ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی است و در اسلام جایگاه ویژه ای دارد بسیار طرح خوبی است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی در خصوص مقطعی یا دائمی بودن طرح اظهارداشت: با توجه به اینکه مدیریت گردشگری شهرداری مشهد برای دومین سال متوالی اقدام به برگزاری این طرح نموده است؛ باید نقاط مثبت و منفی این طرح را ارزیابی و مورد بررسی افراد صاحب نظر قرار دهد تا از این طریق بتوان در مورد مقطعی یا دائمی بودن این طرح تصمیم گرفت.

امینی با بیان اینکه طرح " نائب الزیاره" باید دائمی شود؛ گفت: طرح " نائب الزیاره" نه تنها به صورت ملی بلکه باید به صورت فرا ملی و بین المللی برگزار شود.

وی افزود: این طرح به دلیل اینکه با هدف گسترش فرهنگ رضوی است باید به صورت گسترده حداقل از ایرانیان مقیم کشور شروع شود و از آنها برای شرکت در طرح" نائب الزیاره" دعوت به عمل آید.

نائب الزیاره رکن اصلی ترویج فرهنگ رضوی

رئیس شورای شهر مشهد هم در این باره گفت: یکی از عوامل ترویج فرهنگ رضوی این است که ما بتوانیم طرح نائب الزیاره را گسترش دهیم.

محسن انتظاری هروی افزود: در آداب زیارت است که به نیابت از خود و همه مشتاقان زیارت کند و این زیارت نیز ثوابش با یکدیگر جمع نمی شود بلکه ضرب می شود و به این دلیل که مباحث روایی در آن وجود دارد اگر مردم ما نیز به آن عارف باشند به دلیل اینکه هزینه ای ندارد و تنها نیازمند یک نیت است به طور قطع باید ترویج پیدا کند.

وی گفت: طرح نائب الزیاره در ترویج فرهنگ رضوی بسیار موثر است چرا که افراد به هر شکلی با حضرت رضا ارتباط قلبی پیدا می کنند و هرچقدر اخلاص در آن بیشتر شود عرفان معنوی و فیزیکی گسترش پیدا می کند .

رئیس شورای شهر مشهد افزود: یکی از بخش های ترویج فرهنگ رضوی این است که ما بتوانیم طرح نائب الزیاره را گسترش دهیم.

انتظاری با بیان اینکه این طرح به واقع باید در طول سال اجرایی شود، گفت: این طرح به بودجه بسیار زیادی نیاز ندارد بلکه باید در زمینه توسعه آن از طریق رسانه ها اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی دبیرخانه دائمی یکی از راهکارهای بسیار خوب طرح نائب الزیاره است چرا که مردم می توانند دل نوشته های خود را به حضرت رضا را بفرستند و اگر دبیرخانه ای وجود داشته باشد که ارتباطات گسترش یابد بسیار تاثیر بیشتری این طرح در ترویج فرهنگ رضوی خواهد داشت.


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: