۰

واکنش مسجدی در انگلیس به اتهام فعالیت تروریستی

مدیریت مسجد «فینزبری پارک» شمال شهر «لندن»، در اعتراض به درج نام این مرکز در بانک اطلاعاتی خطرهای تروریستی به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۲
۱۰:۴۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، مدیریت مسجد «فینزبری پارک» لندن به‌منظور حذف نام این مسجد از بانک اطلاعاتی خطرهای تروریستی که مورد استفاده 49 بانک از مجموع 50 بانک بزرگ بین‌المللی قرار می‌گیرد، به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد.

براساس این گزارش، مسجد فینزبری پارک یکی از چندین سازمان‌ اسلامی است که بانک «اچ اس بی سی» بریتانیا در سال 2014 میلادی اقدام به بستن حساب آن نمود.

در این گزارش آمده است: این بانک تاکنون هیچ دلیلی برای این اقدام خود ارائه نکرده، اما «پیتر اوبرن»، خبرنگار وب‌سایت «میدل ایست آی» در جولای 2015 میلادی از درج نام این مسجد در بانک اطلاعاتی خطرهای تروریسم که متعلق به بنیاد «تامسون رویترز» (شرکت چندملیتی رسانه‌‌های گروهی) است، خبر داد.

بر اساس این گزارش، پس از ماه‌ها تلاش برای حذف نام این مسجد از بانک اطلاعاتی خطرهای تروریستی، سرانجام وکلای این مسجد اقدام به ارائه شکوائیه‌ای به دادگاه عالی انگلیس علیه بنیاد «تامسون رویترز» کردند و از این بنیاد به اتهام مخدوش‌کردن شهرت و اعتبار مسجد شکایت کرده‌اند.

«محمد کزبر»، مدیر مسجد «فینزبری پارک» در این باره می‌گوید: «آنچه که برای ما مهم است، حفظ اعتبار و جایگاه این مسجد است» و علی‌رغم این که مؤسسه تامسون رویترز در این بانک اطلاعاتی نام این مسجد را از «تروریسم» به «سازمان» تغییر داده است، اما صرف اشاره به نام این مسجد در این بانک اطلاعاتی بر اعتبار و جایگاه این مرکز عبادی تأثیرگذار است.

وی در ادامه اظهار داشت: «ما سازمان تروریستی نیستیم و نباید در این فهرست قرار بگیریم. ما تلاش می‌کنیم علاوه بر حذف نام این مسجد از بانک اطلاعاتی خطرهای تروریستی، بنیاد تامسون رویترز را نیز مجبور به عذرخواهی کنیم».

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: