۲

تلاش عربستان برای برافروختن جنگ داخلی میان شیعیان

مرکز مطالعات جنوب عراق نوشت: اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب الله در راستای سفر دو هفته قبل هیئت اسرائیلی به ریاض است.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۲
۱۰:۵۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش«شیعه نیوز»، مرکز مطالعات جنوب عراق در تحلیلی به تلاش برای برافروختن جنگ داخلی میان شیعیان و نتایج خسارت بار آن پرداخت.

این مرکز مطالعاتی در بررسی وضعیت کنونی منطقه نوشت: جنگ شیعی - شیعی خط قرمزی است که در هیچ سطحی نباید رخ دهد.

مرکز مطالعات جنوب عراق سپس به تحلیل وضعیت فعلی قومیت گرایی در منطقه خاورمیانه پرداخت و تصریح کرد: داعش و همدستانش ساخته غرب هستند که با پشتیبانی رسمی و غیر رسمی مالی از سوی کشورهای خلیج فارس شکل گرفته اند.

* دلارهای عربی بدون کمترین نظارت به دست داعش می رسد

این مرکز در ادامه به تلاش ها برای برافروختن آتش قومیت گرایی اشاره کرده و نوشت: ترکیه و اردن نقش پررنگی در تشدید قومیت گرایی و طائفه گری در منطقه بازی می کنند و دلارهای عربی بدون هیچ گونه ترس و نبودن کمترین نظارت و کنترل از سوی قدرت های جهانی به دست داعش می رسد.

مرکز مطالعات جنوب عراق اضافه کرد: عملکرد شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب الله در راستای سفر دو هفته قبل هیئت اسرائیلی به ریاض است.

این مرکز پژوهشی یادآور شد: تحرکات نظامی پیرامون عراق و سوریه که با پشتیبانی مستقیم آمریکا صورت می گیرد در راستای تقویت فرقه گرایی در منطقه است.

مرکز مطالعات جنوب عراق با بیان اینکه آمریکا فقط به منافع خود نگاه می کند اظهار داشت: همه تلاش ها بر این است که عربستان هم مانند صدام بازیچه دست آمریکا شود.

* سقوط آل سعود به صورت ناگهانی خواهد بود

البته سرنگونی و سقوط آل سعود به زودی و به صورت ناگهانی خواهد بود زیرا به محض اینکه قدرت های سلطه گر حمایت خود را از آن ها قطع کنند دیگر هیچ توان و نیرویی  نخواهند داشت.

این مرکز مطالعاتی ادامه داد: با سرنگون شدن خاندان آل سعود تمام حماقت ها و جنایات وحشیانه آن ها در يمن، عراق، سوريه، و لبنان متوقف خواهد شد زیرا قواعد بازی تغییر یافته است و به زودی رژیم سعودی ضررو زیان اعمال خود را خواهد دید.

مرکز مطالعات جنوب عراق با بین اینکه هیچ شیعه ای قبول نخواهد کرد که با سلاح دیگران با برادر خود به جنگ بپردازد خاطرنشان کرد: هیچ انسان عاقلی برگه های برنده خود را در یک نبرد به شکست انجامیده خرج نخواهد کرد.

این مرکز پژوهشی خطاب به مسلمانان منطقه یادآور شد: باید وضعیت عراق و سوریه رو به بهبودی رود و لبنان از توطئه سعودی نجات پیدا کند و به این وسیله است که ما عزت خود را به دست خواهیم آورد.

مرکز مطالعات جنوب عراق با تاکید بر اینکه ما با طائفه گریِ نفرت انگیز هرجا و هرگونه که باشد مخالفیم خاطرنشان کرد: جز به وسیله گفتگو، درک متقابل و ایستادن در برابر کسانی که می خواهند برادری و موفقیت ما را تخریب کنند نمی توانیم روبه بهبود و آینده بهتر حرکت کنیم.

این مرکز مطالعاتی در پایان تصریح کرد: نبرد شیعی شیعی که دشمن سعی در شعله ور کردن آن دارد خط قرمز ما است و اگر به وقوع بپیوندد تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.


انتهای پیام/654
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
سلام اولا یک نظر درموردنظرسنجی قطع روابط باعربستان بلکه میلیاردهابارهم موافق هستیم ثانیاچقدرنظربدیم تاروابطوباوهابیاقطع کنیدبازنظرمی خواهین!نکنه شک دارین. اگه دوست دارین روابط باشه دیگه نظربرای چیه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
باسلام وتبریک سال نو ال سعود یاال شیطان یا ال وهابیت یا ال یهود همه یکی هستن که لعنت خدا براین ال ها