۰

انفجار مهیب در شهر کابل

انفجار یک بمب مغناطیسی جاسازی شده در یک خودرو در منطقه هفتم شهر کابل یک زخمی و خسارات مالی برجا گذاشت.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۹
۰۹:۴۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، این انفجار ساعت 7 صبح امروز (دوشنبه) در منطقه «آقا علی شمس» منطقه هفتم شهر کابل رخ داد.
شاهدان عینی گفتند که یکی از مغازه داران این منطقه زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته است.

مسوولان امنیتی کابل تاکنون در رابطه با این انفجار اظهار نظری نکرده اند، شخص و یا گروهی نیز تاکنون مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.
روز شنبه گذشته ساعت 3 و 20 دقیقه بعد از ظهر نیز مهاجم انتحاری خودرو بمب گذاری شده را در نزدیکی وزارت دفاع افغانستان منفجر کرد که بر اثر آن 15 تن کشته و 31 نفر هم زخمی شدند.
پس ازپایان چهارمین دور گفت و گوهای چهارجانبه هماهنگی با شرکت کشورهای افغانستان، پاکستان، چین و امریکا برای ترغیب طالبان به گفت و گوهای مستقیم با افغانستان، حملات انتحاری و درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی افزایش یافته است.

این چهار کشور روز سه شنبه هفته گذشته در پایان چهارمین دور گفت و گوهای خود با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که گفت وگوی مستقیم میان طالبان و دولت افغانستان هفته اول مارس در اسلام آباد برگزار می شود و پاکستان نیز اعلام کرده که از همه گروه های طالبان خواسته است تا در گفت و گوهای صلح افغانستان حاضر شوند.

«حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان گفته است که کشورهای شرکت کننده در گفت و گوهای چهارجانبه هماهنگی وعده داده اند که گروه هایی را که به روند صلح نپیوندند، مورد هدف قرار دهند.

گروه طالبان تاکنون واکنشی به این درخواست کشورهای عضو گروه موسوم به هماهنگی نشان نداده است.

انتهای پیام/ 852
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: