۰

رکوردزنی آمریکا در اسلام هراسی در سال ۲۰۱۵

با توجه به حملات پاریس توسط داعش در ماه نوامبر و همچنین تیراندازی در سن برناردینو در ماه دسامبر، در دو ماه پایانی سال ۲۰۱۵ اسلام هراسی در آمریکا به اوج خود رسید.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۲
۰۹:۵۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، چند روز پیش «مرکز قوانین فقر در جنوب» (SPLC) گزارش سالانه خود را در خصوص نفرت در آمریکا به عنوان کشوری با تنش های سیاسی و نژادپرستانه فوق العاده منتشر کرد.

این مرکز که در سال 1971 تاسیس شده، هدفش مقابله با نفرت و آموزش بردباری و عدالت جویی است. این مرکز دفاتری در مونتگومری، نیو اورلئان، جکسون، آتلانتا و میامی آمریکا دارد.

گزارش سالانه این مرکز که اخیرا منتشر شده است، افزایش گروه های نفرت را در آمریکا برای نخستین بار از سال 2010 نشان می دهد. این گزارش می افزاید انگیزه های ضد اسلامی در راس جرایم مرتبط با نفرت در سراسر این کشور بوده است.

این گزارش همچنین نشان داده است اعضای گروه نفرت در اینترنت به حدی افراطی شده اند که ردیابی آنها غیرممکن است.

«ریچارد کوهن» رئیس مرکز قوانین فقر در جنوب و «استفن پیگت» تحلیلگر ارشد این مرکز در مصاحبه با پایگاه خبری «عرب امریکن نیوز»، وضعیت کنونی سیاسی در کشور را با وضعیت آن در دهه 1960 مقایسه کردند.

کوهن گفت: ما در شرایط بدی در کشورمان مواجه هستیم. در یک دهه و نیم اخیر با چنین افزایشی در افراط گرایی در کشور مواجه نبوده ایم. با توجه به رسیدن به آستانه انتخابات، لفاظی ها به سطح خطرناکی رسیده است. من فکر می کنم متاسفانه باید بهای سختی برای این اقدامات بپردازیم.

کوهن تاکید کرد از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» در سال 2009 تاکنون شمار آمریکایی هایی که به گروه های نئونازی پیوسته اند تا بیش از 50 درصد افزایش یافته است. امروز حدود 300 هزار آمریکایی خود را عضو چنین گروه هایی می دانند.

کوهن گفت: امسال مردم به طرز بی سابقه ای از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال کردند. آنچه آنها را جذب وی کرد، لفاظی های اسلام هراسانه و ضد لاتینی وی بود.

 

گسترش اسلام هراسی

مرکز قوانین فقر در جنوب در گزارش خود اعلام کرد حملات علیه مسلمانان افزایش یافته است.

چندین مورد حملات قابل توجه علیه این قشر از جامعه آمریکایی در سال 2015 رخ داد که از آن جمله می توان به کشتار سه دانشجوی مسلمان در «چاپل هیل» توسط مردی که از اسلام متنفر بود، اشاره کرد.

این حادثه یکی از نشانه های گسترش احساسات ضد اسلامی در آمریکا با توجه پوشش اغراق آمیز و تبلیغاتی اقدامات داعش در خاورمیانه در رسانه های آمریکایی است.

گزارش اف بی آی نشان داده بود جرائم مربوط به نفرت علیه مسلمانان تا 14 درصد افزایش یافته است، درحالی که جرائم علیه دیگر قشرهای جامعه کاهش یافته است.

با توجه به حملات پاریس توسط داعش در ماه نوامبر و همچنین تیراندازی در سن برناردینو در ماه دسامبر، در دو ماه پایانی سال 2015 اسلام هراسی در آمریکا به اوج خود رسید. سپس ترامپ نقش پیشتاز را در جبهه ضد اسلام ایفا کرد. حملات نژادپرستانه وی نه تنها ترس علیه مسلمانان را در خارج از کشور تشدید کرد، بلکه وجهه مسلمانان را در آمریکا زیر سوال برد.

نتیجه این شد که در دو ماهه پایانی سال 2015 روزانه یک مورد حمله به مسلمانان در ایالات مختلف آمریکا گزارش می شد. مساجد در سراسر این کشور هدف حملات اسلام هراسان قرار می گرفت.

مرکز قوانین فقر در جنوب برای مقابله با اسلام هراسی ائتلافی از گروه ها را تشکیل داده است.


انتهای پیام/654
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: