۰

شعارهای تظاهرات الشرقیه عربستان

ساکنان منطقه الشرقیه عربستان با برپایی راهپیمایی در اعتراض به حکم اعدام برخی از زندانیان، شعارهای مرگ بر آل سعود سردادند.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۱
۲۱:۱۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، در این راهپیمایی صدور حکم اعدام تعدادی از شهروندان به اتهام مشارکت در تظاهرات و مطالبه دموکراسی، محکوم شد.

تظاهرکنندگان در شهر العوامیه، حکم های اعدام صادره توسط دستگاه قضائی فرمایشی آل سعود را باطل خواندند و هدف از آن را انتقام گیری مقام های سعودی از مخالفان دانستند.

تظاهرکنندگان به ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی درباره پیامدهای اجرای حکم های اعدام هشدار دادند و تاکید کردند که بازداشت های اخیر بر پایبندی مردم به خواسته های برحق و مشروع می افزاید.

مادران جوانان محکوم به اعدام، ملک سلمان شاه عربستان و ولیعهد سعودی را مسئول ریخته شدن خون فرزندانشان دانستند.

مادران برخی از جوانان محکوم به اعدام از جمله " علی محمد النمر " ، " محمد فيصل الشيوخ " ، " داوود حسين المرهون " ، " عبد الله حسن الزاهر " و " علی سعيد آل ربح " ، با فجیع و ظالمانه خواندن حکم صادره برای فرزندانشان، تاکید کردند که این جوانان درمعرض اشکال مختلف شکنجه بدنی و روانی قرار گرفته اند.

مادران تاکید کردند که فرزندانشان هیچیک از جنایت های نسبت داده شده به آن ها را مرتکب نشده اند و حکم اعدام برای آنان، براساس اعتراف زیر شکنجه صادر شده است.

درهمین حال وزارت دادگستری سعودی تصمیم دارد برای مجازات یک کاربر توییتر که حکم اعدام یک شاعر منتقد فلسطینی درعربستان را به جنایت گروه تروریستی داعش تشبیه کرده بود، وی را تحت پیگرد قرار دهد.

سازمان عفو بین الملل درواکنش به حکم های اخیر اعدام در عربستان ، به نقل از کارشناسان سازمان ملل اعلام کرد که سعودی ها هفت فعال مسالمه جو از جمله شش نفر از اعضای جمعیت " حسم " و از برجسته ترین آن ها شيخ " سليمان الرشودی" و عبد الله الحامد و محمد القحطانی و نیز "رائف بدوی " وبلاگ نویس و " وليد ابو الخير " و " فهد المناسف " فعالان حقوقی را بازداشت کرده است.

کارشناسان سازمان ملل متحد اقدام عربستان سعودی در بازداشت ظالمانه این افراد را نقض قوانین بین المللی و نادیده گرفتن حقوق بشر توصیف کرده اند.

سازمان عفو بین الملل با بیان  اینکه گزارش سازمان ملل، نشان دهنده میزان بی توجهی مسئولان سعودی به حقوق بشر است، گروه کارشناسان سازمان ملل را به تلاش برای آزادی بازداشت شدگان و محکومان به اعدام درعربستان و جبران خسارت های وارده به آنان دعوت کرد.


انتهای پیام/ 852
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: