۰

تایید داعش از سوی یک پنجم مسلمانان انگلیس

نتایج یک نظرسنجی در انگلیس زنگ هشدار را برای مقام های انگلیس به صدا در آورده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۷
۱۴:۴۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، نتایج نظرسنجی که اخیرا انجام شده نشان می دهد که از هر 5 مسلمان مقیم انگلیس یک نفر کسانی را که برای پیوستن به داعش به سوریه رفته اند، تایید می کند در عین حال یک گزارش حاکی از آن است که جرائم نژادپرستانه علیه مسلمانان از زمان حملات پاریس به شدت افزایش یافته است.

نظرسنجی صورت گرفته برای نشریه "دی سن" خاطرنشان می کند که بیش از 5 درصد از مسلمانان انگلیس به شدت طرفدار کسانی هستند که برای جنگ به سوریه رفته اند (تروریست ها) و حدود 14.5 درصد نیز تا حدودی طرفدار این افراد هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که یک چهارم زنان مسلمان انگلیس تا حدودی با جوانهایی که به سوریه رفته اند موافق هستند.

حملات پاریس

داعش مسؤولیت حملات پاریس را که 13 نوامبر رخ داد و 130 کشته به همراه داشت به عهده گرفت و قبل از آن نیز جاسازی بمب در هواپیمای روسی در سینا را که باعث مرگ تمامی 224 مسافر آن شد به عهده گرفته بود.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین انگلیسی در رقه در ماه اگوست گذشته نیز باعث هلاکت "عبدالرقیب امنی" و "ریاض خان" شد؛ آن ها دو نفر از داعشی هایی بودند که از اسکاتلند و کاردیف به سوریه رفته و در سال گذشته در یک فایل ویدیویی در حال عضوگیری برای داعش دیده شدند.

"محمد اموازی" معروف به جان جهادی نیز در ماه جاری در حملات هوایی آمریکا در رقه کشته شد؛ او نیز در چندین ویدیو در حال سربریدن گروگانها دیده شده بود.

مقام های انگلیسی بیدار شوند

"صادق خان" از اعضای حزب کارگر انگلیس و نامزد پست شهرداری لندن درباره نتایج این نظرسنجی گفت: این نتایج هشداری است برای مقامات انگلیس که سر خود را از برف بیرون آورده و برای جلوگیری از افراط گرایی در داخل انگلیس کاری بکنند.

خان افزود: افراط گرایی امروز به چالشی برای همه کشورها تبدیل شده اما به نظر من مسلمانان انگلیس نقش خاصی را در این زمینه ایفا می کنند.  

حدود 40 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، معتقد بودند که مهمترین عامل ریشه ای حملات تروریستی داعش سیاست خارجی غرب از جمله حمله به عراق در سال 2003 بود.

56 درصد نیز با تصمیم "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس برای اعزام نیروهای نظامی این کشور برای مبارزه با داعش در سوریه مخالفت کردند و 61 درصد نیز ابراز اطمینان کردند که مسلمانان انگلیس برای ادغام شدن در جامعه کاری را که لازم است، انجام خواهند داد.

جرائم نژادپرستانه

نظرسنجی جدید همراه گزارشی در این زمینه نشان می دهد که جرایم نژادپرستانه علیه مسلمانان در انگلیس پس از حملات پاریس  300 درصد افزایش یافته و زنان مسلمان یکی از اهداف اصلی این جرایم هستند.

گزارش تهیه شده توسط گروه موسوم به "Tell Mama" که حوادث توهین لفظی و یا درگیری فیزیکی علیه مسلمانان و مساجد انگلیس را رصد می کند، نشان می دهد که 115 بزه ناشی از تنفر علیه مسلمانان در یک هفته پس از حملات پاریس رخ داده که افزایش 300 درصدی را به گذشته نشان می دهد.

تشکیل کارگروه

نشریه ایندیپندنت در این زمینه نوشت: گزارش مذکور به یک کارگروه دولتی برای مقابله با تعرض به مسلمانان ارائه خواهد شد.

اغلب قربانیان این خشونت ها زنان و دختران بین 14 تا 45 سال هستند که نحوه لباس پوشیدن آنها نشان می داد، مسلمان هستند.

این خشونت ها معمولا در مکان های عمومی مانند اتوبوس و قطار رخ داده و 34 زن باحجاب از جمله قربانیان آن هستند که اظهار داشتند کسی برای کمک به آنها پیشقدم نشده است.

انتهای پیام/ 852
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: