۰
رسانه لندنی بررسی کرد؛

ایران بر اسلام سیاسی داعش و نظام های عربی فائق آمده

با وجود 8 سال جنگ اعراب با ایران و 30 سال تحریم اکنون این کشور به نظامی تبدیل شده که نه تنها اجازه تشکیل حکومت دینی توسط اسلامگرایان عرب را در منطقه نداده بلکه میان نظام های عربی هم نفوذ کرده.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۹
۰۹:۲۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه «العرب» چاپ لندن در سرمقاله دیروز خود نوشت: «اینکه ایران خطری برای منطقه عربی محسوب می شود به این خاطر است که این کشور، نظامی با رهبری فقها دارد و آشکارا اعلام حکومت شیعی و دینی کرده است.»

روزنامه فرامنطقه ای العرب در ادامه نوشت: «نظام دینی ایران همه سازمان های حکومتی اعراب و اسلام سیاسی را تحت الشعاع قرار داده و آنها را با تهدید جدی مواجه کرده که سران عرب با اسلام سیاسی مانند تحرکات «اخوان المسلمین» در کشورهای عربی و «خلافت داعش» مبارزه می کنند.»

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود افزود: «ایران توانست تا اسلام سیاسی مورد نظر اعراب را با معضل جدی مواجه کند. با وجود 8 سال جنگ اعراب با ایران و 30 سال تحریم اکنون این کشور به نظامی تبدیل شده که نه تنها اجازه تشکیل حکومت دینی توسط اسلامگرایان عرب را در منطقه نداده بلکه میان نظام های عربی هم نفوذ کرده و به خطر جدی برای آنها تبدیل شده است.»

العرب افزود: «ایران کشوری است که در مدار کاملا مستقلی از نظام های عربی در حال دور زدن است. این کشور مهمترین انقلاب قرن 20 را به پا کرد و به عقیده شیعی خود بها می دهد. این در حالیست که اعراب اسلامگرایان را طرد کرده و رهبران آنها را زندانی می کنند.»
 
العرب در پایان خاطرنشان کرد: «در واقع ضعف موجود میان نظام های عربی به خاطر نفوذ ایران نیست بلکه به خاطر این است که این نظام ها ضعف در دموکراسی دارند و خفقان را میان ملت های خود به وجود آورده اند.»

اانتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: