۰
کامرون:

بدون مجوز شورای امنیت در سوریه عملیات نظامی می‌کنیم

نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید این کشور برای عملیات نظامی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه، به شورای امنیت سازمان ملل متحد مراجعه نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۹
۰۹:۵۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر کامرون، دیروز چهارشنبه عنوان کرد کشورش ممکن است حملات یک‌جانبه علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را بدون مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل آغاز کند.

کامرون این مطلب را در پارلمان انگلیس و پس از آن ایراد کرد که موسسه نظرسنجی «سرویشن» در یک نظرسنجی از مردم این کشور درخصوص عملیات احتمالی نظامی لندن در سوریه، نوشت تنها 25 درصد از انگلیسی‌ها از مداخله نظامی کشورشان علیه گروه تروریستی داعش در سوریه استقبال می‌کنند.

کامرون در این سخنان خود افزود، «در چنین شرایطی، ما ترجیح می‌دهیم از حمایت کامل شورای امنیت در تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه برخوردار باشیم ولی روسیه بارها تهدید کرده است که از امتیاز وتوی خود علیه این‌چنین قطعنامه‌ای استفاده می‌کند. لذا، هرگونه تحرک انگلیس در این چارچوب انجام خواهد شد و این امر امنیت کشور و ملت آن را تضمین می‌کند.»

براین اساس، فرانسه از 27 سپتامبر گذشته (5 مهر) حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. در پی حملات تروریستی هفته گذشته در مناطقی در پاریس که این گروه تروریستی مسئولیت آنها را بر عهده گرفت، پاریس تأکید کرد بمباران تروریست‌ها در سوریه را تشدید می‌کند.

انتهای پیام/980
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: